اجتماعی

چند راهکار برای مراقبت از سالمندان در برابر کووید 19

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بشتی گفت: عفونت کورو ویروس در خانه سالمندان در خانه سالمندان می تواند منجر به تعداد زیادی از ساکنان ، کارمندان و بازدید کنندگان شود. فعالیت بدنی نامناسب ضروری است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر حمید سوری با اشاره به تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف در این رابطه گفت: “تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن بیشتر از سایر گروههای سنی ناشی از ویروس کووی در معرض خطر عفونت و مرگ قرار دارند.”

وی با بیان اینکه میانگین سن مرگ تاج در کشور ما بالای 60 سال است ، افزود: “مطالعات در ایالات متحده نشان داده است که بیش از 80 درصد از کل مرگ و میر در افراد بالای 60 سال رخ می دهد و 85 درصد بیشترین میزان ضربه شدید را دارند.” سال تمام شد.

سوری گفت: فاصله اجتماعی برای همه سنین توصیه می شود اما افراد بالای 60 سال به دلیل خطر بالای عفونت به ویژه سالمندان به دلیل مرگ و میر بالا نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. این بیماری می تواند به ویژه در افراد مسن باعث ایجاد مشکلات روانی شود و بیماری های مزمن را تشدید کند.

وی گفت: “بسیاری از افراد مسن نیز از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا ، دیابت یا بیماری های قلبی عروقی رنج می برند و معمولاً به طور مرتب تحت مراقبت های بهداشتی قرار می گیرند که این امر مانع از دسترسی به خدمات در اپیدمی Quaid 19 بخصوص در این گروه می شود.” بنابراین برای جلوگیری از عواقب بیشتر باید سیستم مراقبت جایگزین مناسب در اسرع وقت در نظر گرفته شود.

سوری گفت: “به حداقل رساندن نیاز به ترک خانه برای افراد مسن مهم است.” “افراد مسن نیاز به منابع کافی برای غذای غیر قابل فساد دارند و حداقل 30 روز داروی مورد نیاز خود را دریافت می کنند.” برو بیرون از خانه. آنها باید تا حد امکان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند تا خطر انقباض ویروس کاهش یابد.

وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از شیوع ویروس Qovid 19 در مناطقی مانند آسایشگاه ها ، اظهار داشت: انتقال و شیوع بیماری Qovid 19 در این شرایط به دلیل حضور افراد قابل اعتماد در آسایشگاه سالمندان در حال تسریع است. در نتیجه ، بازرسی علامت دار و سیاست های محدود کننده برای بازدید کنندگان و کارکنان زائد ، بازرسی کارکنان ، نظارت علامت دار ساکنان خانه سالمندان ، مسافت اجتماعی از جمله درآمد ساکنان و فعالیت های گروهی ، محدودیت تجهیزات استفاده شخصی و همچنین آموزش کارکنان ، آموزش آلودگی. این یکی از نکات اصلی است.

او ادامه داد. “این مطالعه نشان داد که آلودگی یک فرد مسن که در یک خانه سالمندان زندگی می کند منجر به عفونت 129 نفر از جمله ساکنان ، کارمندان و بازدید کنندگان و همچنین مرگ 23 نفر شد.” بنابراین پیشگیری ، غربالگری و شناسایی سریع بیماران و اجرای محدودیت هایی از قبیل مراجعه غیر ضروری و تماس های جسمی ضروری است.

عضو هیئت علمی ادامه داد. “به دلیل میزان بالای عفونت ، شیوع و فوت سالمندان که اغلب بیماریهای زیربنایی هستند ، لازم است اقدامات مناسبی برای جلوگیری از عفونت ، تشخیص سریع و مراقبت مناسب در محیط هایی مانند خانه سالمندان پیش بینی و اجرا شود.” همچنین پیروی از نکات بهداشتی و ایمنی برای سالمندانی که از یک پرستار یا عضو خانواده در خانه مراقبت می کنند ، حائز اهمیت است.

سوری گفت: “متأسفانه ، بیشتر پرستاران به درستی آموزش دیده نیستند.” “در اپیدمیولوژی ، پرستاران اگر نتوانند از مراقبت سالمندان مراقبت کنند ، به ناچار می میرند یا می میرند.” پرستاران سالمند علاوه بر تقویت بهداشت شخصی ، مانند استفاده از ماسک ، به ویژه در هنگام ارائه خدمات به افراد مسن ، شستن دستهای مرتب با مواد شوینده ، جلوگیری از تماس با افراد دیگر ، شرکت در جلسات یا برقراری ارتباط با افراد آلوده یا بالقوه ، باید در محافظت از سالمندان محافظت کنند. تحت کنترل خود ، آنها سعی خواهند کرد تا با Quaid بجنگند.

عضو هیئت علمی توصیه کرد. تماس با دیگران را به حداقل برسانید و بازدیدهای اقوام ، به ویژه افراد سالخورده را به حداقل برسانید. همچنین بررسی این افراد به طور مرتب برای علائم و نشانه های بیماری عروق ویروس کرونا قلب مانند اندازه گیری تب ، سطح اکسیژن خون ، مشکلات تنفسی و غیره بسیار مهم است.

او ادامه داد. وی ادامه داد: مراکز درمانی و سایر مراکز خدماتی مانند بهزیستی نیز می توانند با درگیر کردن و رسیدگی جدی به سالمندان نیازمند این خدمات ، نقش مهمی در به حداقل رساندن بار بیماری در میان سالمندان داشته باشند. حتی داوطلبان خوب و منظم محلی و کارمندان آموزش دیده می توانند خدمات معمول یا نیازهای سالمندان را فراهم کنند تا مجبور به ترک خانه نشوند.

سوری همچنین درباره پیرمردانی توضیح داد که این فرصت را دارند تا در جامعه حضور پیدا کنند و باید خود را فراهم کنند. سوپر مارکت ها ، مراکز خدماتی مانند بانک ها ، ایستگاه های پلیس +10 ، کلینیک ها و غیره باید در ارائه خدمات به سالمندان و غیره اولویت داشته باشند. برای به حداقل رساندن زمان یا شرکت در اجتماعات در مکانهای خود ، امکانات ویژه ای را فراهم کنید. این ممکن است شامل اختصاص زمان ویژه برای خرید یا ارائه خدمات به افراد سالخورده و کاهش خطر انتقال آنها باشد.

این استاد دانشگاه اپیدمیولوژی گفت: “متأسفانه تعداد قابل توجهی از قربانیان Quaid 19 ، کارکنان بهداشت و درمان بویژه سالمندان هستند.” بررسی ها نشان می دهد که حتی در کادر پزشکی ، بهتر است افراد مسن در صدر بیماری های قلب و عروق قلب قرار نگیرند و از هر چه بیشتر پرسنل جوان استفاده کنند.

انتهای پیام