اجتماعی

راهکار کشورهای جهان در مقابله با موج گرما

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی امواج گرما مشکلاتی را در سراسر جهان ایجاد کرده است و به همین دلیل برخی از کشورها اقداماتی را برای کاهش دما انجام می دهند که می تواند برای برخی دیگر آموزنده باشد.

به گزارش Vifrom، برخی از کشورها تعطیلات کارکنان پزشکی را در طول گرما متوقف می کنند. در حالی که دیگران سیستم های خنک کننده را بین افراد آسیب پذیر توزیع می کنند. هشدارهای اولیه در مورد دمای بالا به افراد کمک می کند تا خطرات را ارزیابی کنند و به آنها زمان برای آماده شدن می دهند. همچنین رنگ آمیزی ساختمان ها به رنگ سفید و نصب آفتابگیر در مکان های عمومی نیز می تواند اقدامات مفیدی باشد.

از آنجایی که گرم شدن کره زمین ناشی از استفاده از نفت، گاز و زغال سنگ باعث ایجاد امواج گرمای مرگبار تری در سراسر جهان می شود، کشورهایی که اخیراً شاهد افزایش دمای بیشتری بوده اند، می توانند از استراتژی های کشورهای مقاوم در برابر گرما برای راه هایی برای خنک ماندن استفاده کنند.

در موجی از گرمای سفید فکر کنید

می دانیم که لباس های سفید در روزهای گرم خنک تر هستند. بنابراین استفاده از رنگ سفید و روشن برای سقف خانه یا رنگ آمیزی سقف ها می تواند به کاهش گرمای داخل ساختمان کمک کند.

متخصصان این حوزه خاطرنشان کرده اند. در ساختمان های صنعتی در اندونزی از سقف های خنک برای کاهش دمای داخل خانه در حضور کارگران تا 10 درجه سانتیگراد (18 درجه فارنهایت) استفاده می شود.

همچنین، در کشورهای گرم آسیای جنوبی مانند هند و بنگلادش، رنگ آمیزی سقف ها به رنگ سفید بسیار رایج شده است. به خصوص در محله هایی که بسیاری از ساکنان آن برای دسترسی به تهویه مطبوع یا پرداخت قبوض برق مشکل دارند.

شاید زمان آن رسیده باشد که آسفالت سیاه را نیز کنار بگذاریم. در طول بازی‌های المپیک تابستانی سال گذشته در توکیو، مسیر ماراتن با رنگ‌های روشن پوشانده شد تا دمای هوا برای دوندگان قابل تحمل باشد. لس آنجلس نیز این آزمایش را با رنگ سفید کردن خیابان ها انجام داد.

دنبال سایه باش

همانطور که می دانیم دمای هوا در سایه خنک است. بنابراین افزودن سایبان به فضاهای ورزشی و میادین عمومی و همچنین ایجاد پارک‌ها، خیابان‌ها و مسیرهای سایه‌دار می‌تواند به افراد در انجام فعالیت‌های روزانه کمک کند. کلمبیا یک سیستم کریدور سبز ایجاد کرده است تا اطمینان حاصل شود که اکثر ساکنان این کشور می توانند با پای پیاده یا دوچرخه به مقصد برسند، عمدتاً در سایه طبیعی.

یک کولر ارزان قیمت را امتحان کنید

در کشورهایی که به امواج گرما عادت ندارند، تعداد کمی کولر گازی دارند. برای کسانی که بودجه کمی دارند، حتی استفاده از سایر دستگاه های خنک کننده می تواند گران باشد، اما گزینه های کاهش حرارت ارزان زیادی وجود دارد که از اثرات خنک کننده آب استفاده می کنند.

با افزایش دمای جهانی، تبرید به طور فزاینده ای به عنوان یک سرویس حیاتی برای سلامت و ایمنی شناخته می شود. در نیویورک، مقامات شهری با ارائه سیستم های خنک کننده به برخی از سالمندان کم درآمد، به تشدید موج گرما پاسخ دادند. این شهر همچنین از دولت ایالتی می خواهد که به خانواده های فقیر کمک مالی کند تا قبوض آب و برق تابستانی خود را بپردازند.

در همین حال، برلین برنامه کاهش گرما را برای ساکنان بی خانمان راه اندازی کرده است که شامل دوش گرفتن، کرم ضد آفتاب و نوشیدنی های رایگان برای کمک به ایمن نگه داشتن کسانی است که در خیابان ها هستند.

سالمندان، افراد بسیار جوان و شهروندانی که مشکلات سلامتی یا ناتوانی دارند ممکن است در برابر مشکلات بهداشتی مرتبط با گرما آسیب پذیرتر باشند. به طور مشابه، ساکنان جوامع درون شهری با دسترسی کمی به پارک ها یا سایر فضاهای خنک ممکن است آسیب پذیر باشند. در برخی از شهرهای استرالیا، کارکنان صلیب سرخ در روزهای گرم با افراد آسیب پذیر تماس می گیرند و در صورت بی پاسخ ماندن تماس، کمک اضطراری ارسال می کنند.

در بسیاری از مناطق گرم از جمله برخی از شهرهای هند، تعطیلات کارکنان پزشکی در طول موج گرما به حالت تعلیق درآمده است. در همین حال، شهرهای اسپانیا به صورت آزمایشی آمبولانسی را برای مقابله سریع با موارد گرمازدگی راه اندازی می کنند.

امواج گرما همچنین می تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد. به خصوص اگر مردم نتوانند بخوابند. این مشکل می تواند منجر به افزایش حوادث محل کار و خشونت خانگی شود.

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که هشدار در مورد امواج گرما، همانطور که برای طوفان ها انجام می شود، می تواند به افزایش آگاهی عمومی در مورد آنها به عنوان بلایای احتمالی کمک کند.

انتهای پیام