اقتصادی

داستان مذاکره با تلگرام چه بود؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، پس از انتقال کاربران ایرانی به تلگرام ، به گفته دادستان کل وقت ، در کارگروه تعیین پرونده های کیفری مذاکرات با تلگرام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش سرگرمی برای همه ، وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی ، محمدجواد آواز آذر روز گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت راه حل مهمترین مشکل مدیریت سایبری یک ضرورت است که امروزه در کانون توجه بسیاری از کشورها قرار دارد ، این است لازم برای کمک کسانی که در این زمینه فعال هستند. من دیدم که آنها برخی از تجربیات و مشاهدات من را که در صورت لزوم در این کار جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت ، به اشتراک می گذارند.

او همچنین اشاره کرد مانع ویهات در سال 1392 ، برای تعیین موارد محتوای مجرمانه در ایران ، مذاکره گروهی از ایران ، مذاکره با رهبران این پیام رسان ها توسط یک کارگروه ، وی گفت: به دلایلی از حضور در ایران تبرئه شد.

آذری جهرمی همچنین در مورد موتور جستجوی Yandex اعلام کرد. در نوامبر 2015 ، آقای نیکولای نیکیفوروف ، وزیر ارتباطات وقت روسیه ، برای دیدار با دکتر واعظی به ایران سفر کرد. پس از جلسات ، دو طرف یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند ، دکتر واعظی در مورد توافق ایران و روسیه برای ایجاد دفتر موتور جستجوی Yandex ، برای گسترش فعالیت های تجاری ایران با Yandex برای از بین بردن انحصار شرکت های آمریکایی صحبت کرد.

وی همچنین اشاره کرد. “آنچه دکتر واعظ گفت در قلب مذاکرات جلسه بود. یک روز پس از انتشار این خبر ، علی رغم حضور وزیر روسیه در ایران ، یاندکس روسیه با صدور بیانیه ای قصد خود را برای افتتاح دفتر در ایران رد کرد. به نظر می رسد برخی از سرمایه گذاری های روسی Yandex ، مانند Tencent China ، توسط بازار سرمایه ایالات متحده تأمین می شود.

در همین راستا ، با ادامه این مسیر ، امروز آذر آهرم درباره تجربه تلگرام توضیح داد و نوشت: “پس از انتقال کاربران ایرانی به تلگرام ، به نظر دادستان کل وقت ، مذاکرات با تلگرام در کارگروه تعیین پرونده های کیفری در دستور کار قرار گرفت. پس از مذاکرات ، آنها به تفاهم رسیدند. از جمله درک ایجاد سرورهای تلگراف در ایران ، حذف کانال های دارای پنج نمونه. گزارش اقدامات هفتگی نیز به مقامات ذیصلاح ارسال شد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، پیام رسان های تلگرام که از سال 2016 در بین کاربران ایرانی محبوب هستند ، با حکم قضایی در ماه مه 2016 فیلتر شدند ؛ پس از فیلتر کردن تلگرام ، شایعات زیادی مبنی بر حذف فیلتر پیام رسان منتشر شد ، اما این شایعات هیچ پایه و اساسی نداشتند ، و فیلتر تلگرام تا امروز ادامه داشته است.

انتهای پیام: