حوادث

۱۵ باند کلاهبرداری رایانه‌ای دراینستاگرام و تلگرام متلاشی شد

رئیس پلیس فتا کشور گفت: در دو هفته اخیر 15 کلاهبرداری سایبری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی خارجی به‌ویژه اینستاگرام، سایت‌های تبلیغاتی تلگرامی حل شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، سردار وحید مجید وی در توضیح این خبر اشاره کرد. وی ادامه داد: طی دو هفته گذشته 15 گروه مجرم در زمینه کلاهبرداری سایبری با رصد فضای مجازی پرونده های تشکیل شده توسط کارشناسان پلیس فتا مناطق، اقدامات فنی، تخصصی و عملیاتی را انجام داده اند. در چارچوب این شبکه ها، شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام و تلگرام کشف و متلاشی شد.

وی ادامه داد: با به دست آوردن ادله عددی، اسناد و مدارک موجود، دستگیر شدگان در این رابطه 35 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران افزود. در سایت های تبلیغاتی «شبکه های اجتماعی بیگانه» ارزش پرونده های باندهای منحل شده مرتکب جرایم مختلف 84 میلیارد ریال برآورد شده است. «

مجید خاطرنشان کرد: در زمینه اینستاگرام و تلگرام، مجرمان و مجرمان بسیار ممکن است از افراد سودجو سوء استفاده کنند، درگاه های بانکی را جعل کنند، کالای غیرقانونی بفروشند، کالا را بفروشند و تحویل ندهند، کالا را تحویل کالای بی کیفیت کنند. جرایم انجام شده در این حوزه ذکر شده است.

رئیس پلیس فتا کشور از شهروندان خواست هنگام مراجعه به سایت های واسطه، تسلیم تبلیغات کذب نشوند و از صحت آگهی درج شده در سایت مطمئن شوند و سپس به خرید مراجعه کنند. از پرداخت هرگونه ودیعه یا هزینه نگهداری محصول خودداری کنید – تا زمانی که محصول مورد نظر خود را دریافت نکرده اند از پرداخت هزینه محصول خودداری کنید.

مجید به مردم توصیه کرد. از فروشگاه‌هایی که می‌شناسید یا دارای اعتماد الکترونیکی از وزارت بازرگانی هستید، به‌طور آنلاین به‌طور امن خرید کنید. جایی که اعضا در مورد تجربه خرید آنلاین خود برای اطلاع سایر اعضا می نویسند.

وی افزود: سیستم پرداخت الکترونیک تمامی بانک ها از روش های رمزنگاری امن استفاده می کند، در هنگام پرداخت دقت کنید که نوار آدرس کنار آدرس صفحه پرداخت بانک، https باشد. دامنه // عبارت و shaparak.ir/. .

رئیس پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مجرمان از مهندسی اجتماعی برای ترغیب کاربران به آنچه می خواهند استفاده می کنند، به مردم توصیه کرد مراقب تبلیغات وسوسه انگیز باشند تا بدانند هیچ ارزانی بی اساس نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، مجید اظهار داشت: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت برنامه های عمومی است، کاربران می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380 می باشد. ، 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در حوزه فضای مجازی.

انتهای پیام: