حوادث

بازداشت عامل کلاهبرداری با ساخت همراه بانک جعلی

رئیس پلیس فتای پایتخت از فردی که اقدام به ساخت حساب بانکی جعلی و کلاهبرداری از شهروندان کرده است خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی در گفت وگو با سرگرمی برای همه. وی در این رابطه گفت: بنا به شکایت این شهروند، پرونده ای مبنی بر برداشت غیرمجاز 500 میلیون ریال از حساب وی در پلیس فتا تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد. شاکی در اظهارات خود به ماموران گفت که برای نصب نرم افزار به روز شده موبایل بانک به دنبال یکی از بانک های رسمی کشور در گوگل بوده و پس از مشاهده و دانلود لینک اول، نرم افزار را نصب کرده است که: مشابه نرم افزار بانکی اصلی بود. غافل از اینکه ناخودآگاه برنامه های مخربی را روی تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اینترنتی افتاده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات مالباخته تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: رویدادهای تخصصی شناسایی و متوجه شد که افراد زیادی توسط این کلاهبردار سایبری فریب خورده اند.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: متهم با کسب هویت مجرم برای پلیس و پس از انجام تشریفات قضایی در مخفیگاهش در یکی از مناطق غرب تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اعلام اینکه این کلاهبردار اینترنتی پس از مواجهه با مدارک دیجیتالی پرونده توسط پلیس فتا پایتخت به جرم خود اعتراف کرد، گفت: این فرد در بازجویی ها گفت که نرم افزاری جعلی شبیه موبایل بانک اصلی طراحی کرده است. و با این کار روچه تعداد زیادی از شهروندان را فریب داده است

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ، برای این فرد پرونده تشکیل و متهم برای ادامه رسیدگی به جنایت به دادسرا معرفی شد و شناسایی سایر اموال مالباختگان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد. با توجه به روش های متفاوت و جدید کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در فعالیت های مجرمانه و مخرب خود، همشهریان به موضوع دانلود اپلیکیشن موبایل بانک تنها از سایت اصلی بانک توجه داشته باشند و نه در شرایط خرید وجه، انتقال وجه. ، دانلود برنامه های بانکی یا هر تراکنش مالی، از جستجو در گوگل یا سایر موتورهای جستجو استفاده نکنید.

انتهای پیام