بین الملل

امیرعبداللهیان: آمریکا دائم درخواست مذاکره می‌کند ولی ما به جمع‌بندی نرسیده‌ایم

حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در چارچوب کنفرانس ملی همسایگان ایران از نشست وزرای امور خارجه کشورهای مذاکره کننده هسته ای خبر داد. «معاونان وزیر». امیدواریم بدون نیاز به جلسات سطوح بالاتر بتوانیم در این سطح وارد روند اجرایی شویم.

وی گفت: برای ما مهم است که مردم جزئیات را بدانند، وقتی در میز مذاکره به نتیجه خاصی رسیدیم امیدوارم به آن نقطه نزدیک شویم.

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا نیز گفت: آمریکایی ها همیشه خواستار مذاکره مستقیم بوده اند اما هنوز به این نقطه نرسیده ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی از سفر خود به هند، سریلانکا خبر داد. هفته آینده به هند، سریلانکا خواهم رفت و با این دیدار چندین هدف را دنبال خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در تشریح اهداف سفر خود به هند افزود: اول اینکه همکارم در چهار ماه گذشته دو بار به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، دوم اینکه روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با هند داریم. مسائل مختلف همکاری های سیاسی، اقتصادی و فناوری بین دو کشور در جریان است.

او اضافه کرد. وی ادامه داد: در سریلانکا علاوه بر مذاکرات دوجانبه، اقدامات قابل توجهی برای اجرای پروژه هایی مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی، سدها و نیروگاه ها انجام داده ایم که در نظر داریم آنها را به سریلانکا برگردانیم.

وزیر امور خارجه همچنین درباره همکاری ایران و ترکیه صحبت کرد. در آخرین دیدار آقای رئیسی و اردوغان، روسای جمهور دو کشور با برگزاری کمیسیون عالی ایران و ترکیه در چارچوب اجلاس سران اکو در عشق آباد موافقت کردند. همکاری در تهران و امیدواریم این نشست را برگزار کنیم. همزمان می توانیم اجلاس همکاری های سه جانبه را در آستانه برگزار کنیم.

311311: