بین الملل

امیرعبداللهیان: در صورت حسن‌نیت غرب، توافق خوب در دسترس است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنج شنبه با بیان اینکه توافق خوبی در وین وجود دارد، اما به یک شرط، اظهار کرد: در وین توافق خوبی وجود دارد.

امیر عبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشت: مذاکرات وین با اولویت جدی در حال انجام است. مذاکرات کارشناسی جدی در حال انجام است».

او هم توضیح داد. «ما هر روز با مذاکره کننده ارشد کشورمان، دکتر باقری در تماس هستیم. اگر غرب اراده خوبی از خود نشان دهد، معامله خوبی وجود دارد. هیئت ایرانی مذاکرات را بر اساس یک نتیجه منطقی، قوی و محکم دنبال می کند.

نمایندگان کشورهای و 5+1 ایران عصر دوشنبه در هتل کوبورگ وین، محل مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها، برای برگزاری دور جدید مذاکرات با کمیسیون برجام دیدار کردند.

در پایان این مذاکرات، وزارت امور خارجه روسیه بر عزم شرکت کنندگان تاکید کرد و اعلام کرد که دو کارگروه برای ادامه کار در مذاکرات روز دوشنبه توافق کردند.

اما صبح امروز رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی اعلام کرد که موضوع سانتریفیوژهای ایران یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در مذاکرات وین بوده است.

روزنامه دولتی چاینا دیلی در سرمقاله خود بر لزوم لغو تحریم ها علیه ایران به منظور بازگرداندن توافق هسته ای تاکید کرد و از طرف های مذاکره وین خواست تا صداقت و انعطاف نشان دهند تا مذاکرات پایان یابد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید