بین الملل

آمادگی آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی

پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی که هفتمین آزمایش موشکی در یک ماه گذشته از آغاز سال جاری میلادی است، پنتاگون آمادگی خود را برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی اعلام کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، کره شمالی صبح یکشنبه دوربردترین موشک خود در پنج سال اخیر را آزمایش کرد. فرض بر این است که این موشک از ارتفاع 2000 کیلومتری پرتاب شده و در فاصله 800 کیلومتری به مدت 30 دقیقه پرواز کرده است.

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در ژانویه 2022 است که به گفته کارشناسان، تعداد بی سابقه آزمایش های تسلیحاتی پیونگ یانگ در یک ماه است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به فاکس نیوز گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن از نزدیک اقدامات پیونگ یانگ در شبه جزیره کره را زیر نظر دارد و از نزدیک با متحدانش، کره جنوبی و ژاپن هماهنگ می شود.

وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خوانده است.

کربی گفت: ما باید مطمئن شویم که متحدانمان در شبه جزیره کره قوی هستند، ما متعهد به تبدیل شبه جزیره کره به یک منطقه عاری از سلاح هسته ای هستیم، ما متعهد به مذاکرات دیپلماتیک هستیم. ما به پیونگ یانگ اطمینان داده ایم که آماده هستیم بدون پیش شرط بر سر میز مذاکره حاضر شویم.

وی همچنین بر لزوم آمادگی آمریکا در شبه جزیره کره در منطقه در صورت هرگونه تصمیم دیگری از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تاکید کرد.

یک مقام ارشد دولت بایدن با اشاره به درخواست کشورش برای گفتگوهای مستقیم به خبرنگاران گفت: ما فکر می کنیم که شروع گفتگوهای جدی درست است.

روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داد که دولت جو بایدن بارها برای مذاکره با کره شمالی تلاش کرده است، اما این درخواست رد شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، اما این گفتگوها درخواست کیم برای لغو تحریم ها را برآورده نکرد.

انتهای پیام: