بین الملل

چین: تحولات شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به تشدید تنش های جدید در منطقه گفت: پکن به دقت وقایع رخ داده در شبه جزیره کره را زیر نظر دارد.

به گزارش وب سایت «گلوبال تایمز»، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری هفتگی با اشاره به مشکلات روز چین درباره آخرین تحولات شبه جزیره کره گفت که پکن . از تحولات منطقه به ویژه تنش میان پیونگ یانگ، آمریکا و کره جنوبی آگاه است.

وی ادامه داد: حفظ صلح و ثبات، رفع نگرانی ها از طریق گفتگو و رایزنی به نفع منطقه است.

این دیپلمات چینی گفت: امیدواریم طرف های ذیربط در مسیر حل مشکلات شبه جزیره از راه های سیاسی، با یکدیگر دیدار کرده و از تشدید اوضاع جلوگیری کنند.

لو چائو، کارشناس امور شبه جزیره کره در آکادمی علوم اجتماعی لیائونینگ، درباره تنش فزاینده در منطقه گفت که پرتاب موشک پاسخی به تلاش های بازدارندگی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده است. ایالت ها.

او گفت: «تجربه گذشته نشان داده است که افزایش بازدارندگی نظامی علیه کره شمالی تنها واکنش سخت‌تر پیونگ یانگ را برانگیخته، تنش‌ها را در شبه جزیره کره افزایش می‌دهد و حتی ممکن است پیونگ یانگ را تشویق کند تا توسعه سلاح‌های هسته‌ای خود را تسریع بخشد».

این کارشناس چینی افزود: هم سئول و هم پیونگ یانگ باید آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن داری کنند و تلاش کنند تا از طریق گفت و گوی مسالمت آمیز اوضاع متشنج را حل کنند.

روز چهارشنبه ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی علاوه بر 17 موشک قبلی، 6 موشک دیگر را از ابتدای امروز پرتاب کرده است.

کره شمالی روز سه شنبه با تهدید آمریکا و کره جنوبی اعلام کرد که نیروهای مسلح کره شمالی می توانند ماموریت استراتژیک خود را انجام دهند. کره شمالی تهدید کرده است که در صورت ادامه رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی، این دو کشور وحشتناک ترین بهای تاریخ را خواهند پرداخت (جزئیات بیشتر)

دا ژیگانگ، مدیر مؤسسه مطالعات شمال شرق آسیا آکادمی علوم اجتماعی نیز گفت که وضعیت شبه جزیره کره و حتی شمال شرق آسیا ممکن است در آینده متشنج تر شود.

او گفت که این همان چیزی است که آمریکا می خواهد و تلاش می کند همسایگی چین را به اتاق گرد و غبار تبدیل کند.

در این گزارش آمده است که کره شمالی مانورهای هوایی مشترک بزرگ آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرده و متعهد شده است که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود در برابر تهدیدات نظامی خارجی اتخاذ کند.

این رزمایش که از دوشنبه تا جمعه ادامه دارد، اولین رزمایش کره جنوبی و آمریکا است که جنگنده های اف 35 آمریکایی در آن حضور دارند. در این رزمایش حدود 240 هواپیمای نظامی حضور دارند.

«ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل پیشتر گفته بود که تنش در شبه جزیره کره عمدتاً به دلیل آمریکاست.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید