عمومی

پروژه‌های جزیره خارگ نیازمند حمایت مالی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدرضا دشتی زاده در دیدار با معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت. «جزیره استراتژیک خارگ مرکز ثقل صادرات انرژی کشور محسوب می شود.

فرماندار ویژه خارکف اعلام کرد که این جزیره مردمی صبور و متحد دارد و تصریح کرد. خارگ نماد همدلی و همزبانی ایران اسلامی است.

دشتی زاده افزود: ایران اسلامی هیچ گاه رشادت های فرزندان غیور خود را در سرزمین پاک خارک در هشت سال دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد. این بچه ها و خونشان جریان شریان حیاتی اقتصاد کشور را تضمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات برحق نمایندگان دولت در این حوزه، لزوم توجه و حمایت از پروژه متانول 2 برای راه اندازی این مگا پروژه است که موجب پویایی اقتصادی، اشتغال زایی و حمایت می شود. چرخه انرژی و ارز را تکمیل کنید زیرا ایران اسلامی را به ارمغان می آورد.

فرماندار ویژه خارک خاطرنشان کرد. برنامه NGL خارک برای تسریع در برنامه راهبردی نیازمند حمایت و سرمایه گذاری منابع مالی است.

او یادآوری کرد. ارائه کار کارشناسی در زمینه اقتصاد غیرنفتی در خارگ و حمایت از ایجاد صنایع کوچک مقیاس، کارگاه های تولیدی و مشاغل خانگی برای رونق اقتصاد خانوار مقیم و همچنین تلاش برای پیشرفت فناوری. آنچه امروز بومیان به آن نیاز دارند جزیره خارک است که چرخه آن باید محرک اقتصادی در این جزیره فراهم و تکمیل شود.