استان ها

بندر تجاری کیش شاهرگ حیاتی اقتصاد جزیره و حمل و نقل کالا به کیش

به گزارش سرگرمی برای همه از کیش. از ابتدای دولت یازدهم با تأکید مقام معظم رهبری ، توجه بیشتری به اقتصاد دریایی برای ایجاد ثروت و ایجاد اشتغال صورت گرفت.

از آنجا که آب یکی از عناصر قدرت اقتصادی کشور و قدرت سیاسی آن است و دریا به عنوان بستری برای تبادل بیشتر کالاهای تجاری جهان ، قدرت اقتصادی هر کشور را افزایش می دهد ، محور اصلی نوآوری. همچنین مرکز ساماندهی منطقه آزاد کیش به اقتصاد دریا توجه کنید.

حضور شرکت های دانش بنیان ، دانشگاه های برجسته کشور به عنوان ارزش های علمی و پژوهشی ارزشمند در جزیره کیش می تواند نقش مهمی در رونق زیرساخت ها ، فعالیت های توسعه و اقتصاد دریایی داشته باشد.

در همین راستا ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تغییر رویکرد سنتی فعالیت های دریایی ، صنایع نوظهور را با همکاری شرکت های دانش بنیان در این زمینه به عنوان یک استراتژی احتمالی برای توسعه اقتصاد دریایی توسعه داده است.

هو اولامحسین مظفری پیش از این به 190 هزار کیلومتر مربع مساحت دریا ، حدود 5800 کیلومتر خط ساحلی ، دریای شمال در جنوب ، دریای آزاد (اقیانوس هند) ، خلیج فارس ، منطقه استراتژیک خلیج فارس اشاره کرده است. راهروهای تنگه هرمز و ترانزیت. جامعه بین الملل به عنوان عاملی اساسی برای ایفای نقش اساسی ایران در منطقه و جهان تلقی شده است.

بنابراین ، مقامات منطقه آزاد کیش به شدت برنامه ریزی کرده اند که چنین ظرفیت منحصر به فردی را برای استفاده از دریا به عنوان محور اصلی تجارت بین الملل در شرایط فعلی ، برای ایجاد رونق کلی این منطقه آزاد تقویت کنند.

نقش ویژه مناطق آزاد در توسعه اقتصاد دریایی موجب شده است تا مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش تأثیر محسوسی بر سیستم برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور داشته و زمینه را برای یک گام بزرگ به جلو فراهم کنند. اقتصاد آب در آینده نزدیک.

موقعیت استراتژیک منطقه آزاد کیش ، وجود یک بندر تجاری کاملاً مجهز در شمال شرقی جزیره و همچنین عدم دسترسی به حمل و نقل جاده ای ، این بندر را انگیزه مهمی برای حمل و نقل ، تسریع ، توسعه دریایی و فعالیت های اقتصادی.

این بندر به ترتیب شامل دو طناب کشی غربی-شرقی با طول نهایی به ترتیب 1،174 و 970 متر است.

علاوه بر دریاچه قدیمی بندر کیش ، دو استخر جدید به مساحت حدود 106 هکتار در این سایت نصب شده است.

در حوضه شماره یک بندر کیش دارای 20 قایق عمومی ، نفتی ، رو در رو با حداکثر آبگیری 7 و نیم متر است و در حوضه دوم ، 12 هزار قایق ظرفیت دارد. تن و زهکشی با 9 و نیم متر آبگیری.

همچنین ساخت بندرهای جدید در حوضه شماره 3 این بندر در دستور کار است که امکان ساخت شناورهای 35000 تنی با آبگیری 14 متری را پس از اجرا در بندر کیش فراهم می کند.

بندر کیش به یک ترمینال مسافربری دو طبقه به مساحت 11000 متر مربع مجهز است که دارای دو ورودی و خروجی برای سرویس دهی به مسافران داخلی و خارجی و کارکنان شاغل در تأسیسات نفتی است.

استفاده از شرکتهای مبتنی بر دانش فعال در حوزه دریایی ، راه اندازی مسیرهای گردشگری برای توسعه دریایی با استفاده از بندر کیش از جمله فعالیتهای سازمان نفت آزاد کیش است.

لازم به ذکر است که مسائل زیست محیطی در تمام عملیات های دریایی کیش با حساسیت بالایی مشاهده می شوند.

46: