بین الملل

آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، در پی آزمایش های موشکی کره شمالی در هفته گذشته، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که آزمایش موشکی روز یکشنبه کره شمالی دو موشک بالستیک بوده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دو گلوله کره شمالی بلافاصله پس از پایان رزمایش مشترک دریایی کره جنوبی و آمریکا با حضور ناو هواپیمابر آمریکایی شلیک شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد دو موشک در ساعت 13:48 و 13:58 روز یکشنبه به وقت محلی در منطقه میونگچون در استان گانگوون شلیک شد. برد این موشک ها حدود 350 کیلومتر و ارتفاع آن حدود 90 کیلومتر بود.

کره جنوبی همچنین گفت که این موشک ها موشک های بالستیک کوتاه برد هستند.

به گفته ناظران نظامی در سئول، بر اساس برد و ارتفاع موشک‌ها، به نظر می‌رسد این موشک‌ها موشک‌هایی با کالیبر بسیار بزرگ هستند و از یک سامانه پرتاب چندگانه به نام KN-25 شلیک شده‌اند.

این هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی در دو هفته گذشته بود که همزمان با پایان رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی انجام شد. ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان نیز در رزمایش دریایی کره و آمریکا شرکت کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه ای درباره مانورهای نظامی کره جنوبی و آمریکا اعلام کرد که وزارت دفاع کره شمالی تحولات پیرامون وضعیت کنونی را که بسیار نگران کننده است از نزدیک دنبال می کند و همچنین تحرکات ناو هواپیمابر آمریکایی را زیر نظر دارد. ” لحظه به لحظه.”

در واکنش به آزمایش های موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا و کره جنوبی صبح چهارشنبه گذشته چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند.

انتهای پیام/م




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید