بین الملل

روایت نشریه انگلیسی از غافلگیری رژیم صهیونیستی درباره توان موشکی مقاومت

دانشیار دانشگاه بروک ، مایکل آرمسترانگ ، در مقاله ای در ژورنال انگلیسی Conversation نوشت که به عنوان فردی که روی سیستم های دفاعی اسرائیل کار می کند ، در ابتدا فکر کرد که درگیری های فعلی فلسطین مشابه سال 2014 است.

وی نوشت: “اما نوار غزه فن آوری و تاكتیك های موشكی خود را بهبود بخشیده است.” “این وضعیت یادآور سال 2008 است ، زمانی که اسرائیل در برابر موشکها آسیب پذیرتر شد و یک عملیات نظامی سه هفته ای علیه غزه را آغاز کرد.”

به گفته آرمسترانگ ، محسوس ترین تغییر در این سال پرتاب موشک های بیشتر است. وی گفت: گروه های مستقر در غزه در 24 ساعت اول پس از آغاز درگیری ها 470 موشک شلیک کرده اند و به طور متوسط ​​408 موشک در روز شلیک می کنند. این ارقام به سادگی رکورد روزانه پرتاب 316 موشک در سال 2012 و 192 موشک در سال 2014 را می شکند.

وی در ادامه نوشت که پرتاب این موشک ها به صورت سیستماتیک تر انجام شده است. وی نوشت: “آنها به جای حملات زیادی در مقیاس كوچك در طول روز ، در عرض 5 دقیقه حدود 137 موشك را پرتاب می كنند.”

این تحلیلگر نظامی می نویسد که دقت موشک های گروه های مقاومت نیز افزایش یافته است. به گفته وی ، حدود 50٪ موشکهای شلیک شده در جهت مناطق اشغالی مناطق شهری را تهدید می کند. وی می گوید این رقم نسبت به سال 2012 ، 22 درصد و نسبت به سال 2014 ، 18 درصد افزایش نشان می دهد. تعداد موشکهای شلیک شده به مناطق آزاد پس از اصابت نکردن به اهداف کاهش یافته است.

علاوه بر این ، گروه های مقاومت اکنون برای موشک های بزرگتر و با برد بیشتر در دسترس هستند. در درگیری های قبلی ، بیشتر این شهرهای جنوب فلسطین توسط اسلحه اشغال شده بود. این بار تل آویو به راحتی در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت.

پیش از این واشنگتن پست با اشاره به حملات موشکی اخیر گروه های مقاومت اسرائیل به مواضع اسرائیل ، از بهبود قدرت موشکی حماس از سال 2014 خبر داده بود.

یک تحلیلگر در واشنگتن پست می گوید حماس اکنون قادر به تولید موشک در نوار غزه با فاصله تقریباً 100 مایلی است که از نظر فنی بیشتر اسرائیل را در موشک های ساخت این گروه هدف قرار می دهد.

311311