بین الملل

رئیس رژیم صهیونیستی ممکن است به ترکیه سفر کند

به گزارش خبرگزاری آنلاین سرگرمی برای همه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل ممکن است به زودی به ترکیه سفر کند.

اردوغان سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس دفتر ترکیه پایگاه خبری خاورمیانه را نقل کرد.

اردوغان ساعاتی پیش از ایده انتقال گاز اسرائیل به اروپا از طریق ترکیه استقبال کرد. وی گفت: اگر گاز اسرائیل به اروپا برسد، تنها از طریق ترکیه خواهد بود.

در سال 2016، ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از چندین سال روابط پرتنش، مذاکراتی را درباره واردات گاز رژیم صهیونیستی انجام دادند، اما به دلیل عصبانیت آنکارا از اقدامات بشردوستانه تل آویو در غزه، این مذاکرات شکست خورد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا از پروژه خط لوله برای انتقال گاز رژیم صهیونیستی به اروپا از طریق قبرس حمایت کرد. هفته گذشته، دولت جدید ایالات متحده بی سر و صدا از حمایت از این برنامه خودداری کرد و دلایل اقدامات خود را در یادداشتی غیررسمی به دولت یونان توضیح داد.

دولت بایدن در آن پست، این پروژه را منبع تنش و بی‌ثباتی در منطقه خواند و مدعی شد که این پروژه باعث ایجاد تقابل بین «کشورهای منطقه» ترکیه می‌شود.

پس از آن که آنکارا سفیر اسرائیل را به بهانه تشدید حملات صهیونیست ها به غزه و به بهانه انتقال سفارت از تل آویو به قدس اشغالی، رئیس جمهور آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی از ماه می 2018 اخراج کرد، ترکیه و رژیم صهیونیستی هیچ سفیری ندارند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید