بین الملل

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و ترکیه

به گزارش سرگرمی برای همه، دو طرف ضمن استقبال از روسای جمهور ایران و ترکیه به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران برای توسعه بیشتر روابط تهران- آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد. روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت و توسعه است، هیئت های دو کشور هفته آینده برای پیگیری توسعه همه جانبه روابط عازم تهران و آنکارا می شوند.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از این گفت وگوی تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس مجلس دیپلماتیک آنتالیا در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین، از ورود هیئت وزارت امور خارجه ایران به آنتالیا خبر داد. مجلس دیپلماتیک

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد. ما از ابتکار سیاسی در اوکراین برای پایان دادن به جنگ، تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده کمک به پیشبرد این روند هستیم.»

مولوت چاووشو، وزیر امور خارجه ترکیه در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر گام های موثر و ملموس در توسعه روابط دوجانبه با حمایت روسای جمهور دو کشور، روابط دو کشور را ممتاز و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه در تشریح موضع کشورش در خصوص مخالفت با تحریم ها علیه کشورها تاکید کرد. تحریم ها راه حل هیچ مشکلی نیست.»

چاووشو .lu همچنین نسبت به احتمال تشدید بحران در اوکراین، احتمال وقوع فاجعه انسانی، افزایش موج پناهجویان و پناهجویان ابراز نگرانی کرد و بهبود اوضاع در منطقه را بسیار مهم دانست.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از دکتر امیر عبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

311311: