استان ها

حضور وزیر خارجه لهستان در نمایشگاه عکس «در مسیر باد» اصفهان

به گزارش سرگرمی برای همه از اصفهان، زبیگنون رائو وزیر امور خارجه لهستان بعدازظهر دوشنبه در سفر به اصفهان با محمدرضا جان نثار معاون استاندار اصفهان دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه سابقه روابط ایران و لهستان به بیش از 500 سال می رسد و هر دو در طول تاریخ همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته اند، گفت: از شکوه و تاریخ بوده اند.

وزیر امور خارجه لهستان مردم اصفهان را «بسیار مهمان نواز» توصیف کرد. نزدیکی مردم دو کشور می تواند زمینه خوبی برای توسعه روابط باشد.

او اعلام کرد. بر اساس فلسفه اخلاق، انسان آزاد است که به شهر برود یا نه، اما اصفهان درباره با توجه به ارزش های بالایی که دارد، حتما باید از این شهر دیدن کنیدد

در این مراسم محمدرضا جانساری معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان نیز روابط ایران و لهستان را خوب ارزیابی کرد. امروز خوشحالیم که میزبان مهمانان لهستانی هستیم.»

مهاجرت لهستانی ها به اصفهان در جنگ جهانی دوم

وی با اشاره به مهاجرت لهستانی ها به ویژه کودکان لهستانی به اصفهان در زمان جنگ جهانی دوم گفت: ایرانیان همیشه در طول تاریخ از جنگ متنفر بوده اند و وقتی در هر جای دنیا فشار می آید با آغوش باز پذیرای پناهندگان بوده اند.

او گفت: «امیدواریم جنگی در هیچ کجای دنیا رخ ندهد.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه لهستان شامگاه یکشنبه با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس کودکان لهستان با عنوان «در راه» وم دیدار با مسئولان یکی از برنامه های سفر وزیر امور خارجه لهستان به اصفهان است.

48: