بین الملل

افشاگری آحارانوت از طرح رژیم صهیونیستی برای ترور یاسر عرفات با انفجار استادیوم بیروت

این گزارش به زبان عبری ابتدا نقشه اسرائیل برای ترور یاسر عرفات را با منفجر کردن یک استادیوم فوتبال در بیروت آشکار کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی قصد داشت با منفجر کردن یک استادیوم فوتبال در بیروت ، پایتخت لبنان ، در ژانویه 1982 یاسر عرفات ، تعدادی از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین را ترور کند. به آرامی اما مطمئناً ، او در عرض نود دقیقه تسلیم شد.

این روزنامه نوشت اسرائیل این عملیات را “المپیا” با هدف “منفجر كردن كامل استادیوم فوتبال بیروت” خواند.

این روزنامه دریافت كه مأموران اطلاعاتی اسرائیل چندین كیلوگرم مواد منفجره را زیر صندلی ها پنهان كرده اند و قرار است سه بمب دیگر حامل دو تن مواد منفجره در نزدیكی ورزشگاه پارک شود. منفجر شود و منجر به پایان خونین جراحی شود.

ایده ی این عملیات در پاسخ به کشته شدن یک اسرائیلی به نام خران توسط سمیر القنطار شهروند لبنانی بود. پیام روشن بود. تمام اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین را در لبنان بکشید.

براساس این گزارش ، بن گال افسر اسرائیلی مایر داگان را به انجام عملیات فراخواند. داگان از سال 2002 تا 2011 رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل ، موساد بود ، اما روزنامه در مورد موقعیت او در آن زمان توضیحی نداد.

این نشریه افزود: “بمباران در ورزشگاه تمام تمهیدات لازم را نگرفت. عملیات المپیا در آخرین لحظه متوقف شد.” از آنجا که طراحان آن مناخم بیگ ، نخست وزیر وقت خوانده می شدند ، تصمیم گرفت آن را لغو کند در حالی که در رختخواب بود.

این روزنامه با اشاره به حمله اسرائیل به لبنان در سال 1982 ، یادآوری می كند كه نیمی از سال پس از لغو عملیات ، اولین جنگ لبنان آغاز شد كه تنها 18 سال بعد به پایان رسید و تلفات زیادی به بار آورد.

او اضافه کرد. داگان قبل از مرگ خود در سال 2016 (2016) معتقد بود كه اسرائیل این فرصت طلایی را از دست داده و گفت كه در صورت تأیید آن ، رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین آن روز از بازی خارج می شوند. “

این روزنامه خاطرنشان كرد: یگان مخفی فوق العاده ، به ریاست داگان ، با آگاهی رئیس ستاد ، اما تقریباً بدون اطلاع بقیه اعضای ستاد كل ، واحد اطلاعات ، سعی در انجام جنگهای چریكی داشت كه بیشتر آنها از طرف مناخم بودند. وزیر در آن زمان مخفی شده بود.

11 نوامبر شانزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات رهبر پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین است.

انتهای پیام: