اجتماعیکسب و کار ایرانیان

تفاوت کانال و گروه تلگرام چیست ؟

کانال تلگرام چیست؟

کانال به شما امکان می‌دهد پیام خود را برای تعداد زیادی از مشترکان ارسال کنید.

هیچ محدودیتی برای تعداد افرادی که می‌توانند به آن بپیوندند وجود ندارد، اما اعضا نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سرپرستان کانال تنها کسانی هستند که حق ارسال پیام‌های یک طرفه را دارند.

گروه تلگرام چیست؟

از طرف دیگر، گروه تلگرام مانند سایر گروه‌های برنامه‌های پیام رسانی است.

برای خرید فالوور واقعی بدون ریزش لطفا کلیک کنید.همه اعضای گروه می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و فایل‌های چند رسانه ای را به اشتراک بگذارند، این در حالی است که سرپرست این حق را دارد که تعامل اعضا را محدود کند.

انواع کانالها و گروههای تلگرام

کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. گروه‌ها و کانال‌های عمومی همانطور که از نامشان پیداست، با جستجوی نام کاربری آن‌ها در نوار جستجو به راحتی قابل دسترسی هستند، در حالی که می‌توانید فقط از طریق لینک دعوت به گروه‌ها و کانال‌های خصوصی بپیوندید.

مالکان و سرپرستان تنها کسانی هستند که به لینک عضویت در گروه دسترسی دارند.

7 تفاوت کانالها و گروهها

اکنون که با ماهیت کانال‌ها و گروه‌های تلگرام آشنا شده اید، بیایید در ادامه چند تفاوت آن‌ها را بررسی کنیم.

  1. دسترسی به مشخصات اعضای دیگر

جهت خرید فالوور ارزان لطفا کلیک کنید.کانال‌ها در مورد اطلاعات سایر اعضا، خصوصی تر هستند زیرا نمی‌توانید پروفایل آن‌ها را مشاهده کنید. حتی اگر فردی از لیست مخاطبین شما متعلق به همان کانال باشد، نمی‌توانید متوجه عضویت او شوید.

از سوی دیگر، گروه‌ها در این زمینه عمومی تر هستند. خواه کسی در لیست مخاطبین شما باشد یا نباشد، می‌توانید به راحتی به مشخصات وی دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید با آن‌ها در گروه ارتباط برقرار کرده و به صورت خصوصی نیز به آن‌ها پیام دهید. با این حال، این به تنظیمات حریم خصوصی در حسابی که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید بستگی دارد.

  1. حقوقی که به عنوان مدیر دارید

به عنوان سرپرست یک کانال، می‌توانید هر پیامی را ارسال کنید، هر عضوی را از کانال اضافه یا حذف کنید و در هر زمان که بخواهید به فعالیت کانال خاتمه دهید. عدم وجود تعامل بین اعضا به این معنی است که تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور منظم کانال خود را به روز کنید.

با این حال، افزایش تعامل اعضا در گروه، حجم کار مدیران را افزایش می‌دهد. شما باید هرزنامه‌ها را به درستی مدیریت کرده، اعضایی که قوانین را نقض می‌کنند حذف کنید، به درخواست‌های اعضا در پیام‌های مستقیم پاسخ دهید و محیطی سالم را در گروه خود حفظ کنید.

گروه و کانال‌ هر دو به شما امکان می‌دهند قابلیت دیده شدن خود را از ناشناس به نام کاربری خود و بالعکس تغییر دهید.

  1. دسترسی به سابقهی چت قدیمی

همه‌ی اعضای کانال به کل چت‌ها از زمان ایجاد آن دسترسی خواهند داشت. به این ترتیب، اعضای جدید در صورت تمایل می‌توانند مکالمات و اسناد گذشته را بررسی کنند.

اعضای جدید گروه‌ نیز می‌توانند به چت‌های قدیمی دسترسی داشته باشند. با این حال، سرپرست می‌تواند دسترسی را به منظور جلوگیری از دسترسی کاربران جدید به پیام‌های قدیمی محدود کند.

  1. تعداد اعضا

هر کانال می‌تواند تعداد نامحدودی عضو داشته باشد و اعضای آن مشترک نامیده می‌شوند.

شما در ابتدا می‌توانید فقط 200 عضو در یک گروه تلگرام داشته باشید، اما اگر آن را به یک سوپر گروه ارتقا دهید می‌توانید حداکثر 200000 عضو داشته باشید.

  1. تعیین مشارکت

در کانال در گوشه‌ی سمت راست پایین کنار هر پیام یک دکمه به شکل چشم وجود دارد که تعداد مشترکانی که آن پیام را مشاهده کرده اند را نشان می‌دهد. میزان فعالیت یک انجمن را می‌توانید بسته به میانگین تعداد پیام‌ها و مشترکان تعیین کنید.

در صورتی که یک انجمن معروف را اداره و پیشنهادات تبلیغاتی منظمی از شرکت‌ها و سازمان‌ها دریافت می‌کنید، این عدد بسیار مهم است.

به عنوان مدیر کانال، این عدد تصویر واضحی از عملکرد کانال‌تان به شما ارائه می‌دهد. شما بر اساس این معیار می‌توانید رشد جامعه‌ی خود را نیز برنامه ریزی کنید.

از سوی دیگر، سنجش میزان مشارکت گروه دشوار است زیرا نمی‌توانید تعیین کنید که چه تعداد از اعضا به طور منظم در بحث شرکت می‌کنند.

  1. اعلانهای پیوستن به گروه و پیامهای بیصدا

وقتی شخصی به گروه ملحق می‌شود به همه‌ی اعضا اطلاع داده می‌شود، اما پیوستن به یک کانال مخفی می‌ماند و فقط سرپرستان می‌توانند آن را ببینند.

سرپرستان کانال می‌توانند پیام‌های بی‌صدا که ارسال آن‌ها در گروه‌ها امکان پذیر نیست را برای مشترکان خود ارسال کنند. پیام‌های بی‌صدا، همانطور که از نامشان پیداست، پیام‌هایی هستند که بدون هیچگونه صدای اعلانی دریافت می‌شوند.

این پیام‌ها برای ارسال پیام‌های فوری بدون ایجاد هیچ گونه مزاحمتی به گیرندگانی که در منطقه زمانی دیگری هستند، مفید است.

کافی است زنگ اعلان که در کنار جعبه‌ی پیام در کانال تلگرام است را فشار دهید تا پیام بی‌صدا ارسال شود.

  1. دریافت بازخورد

با وجود اینکه می‌توانید در گروه‌ از انجمن خود بازخورد دریافت کنید، هیچ راهی برای دسترسی به جامعه‌ی خود از طریق کانال‌های تلگرام وجود ندارد.

از طریق بحث در مورد یک ایده با اعضای گروه خود می‌توانید آن را به دقت بررسی کنید، کاری که با مشترکان کانال شما امکان پذیر نیست.

بهترین روشها برای استفاده از گروهو کانال

تلگرام به شما امکان می‌دهد کانال خود را مستقیماً به گروه پیوند دهید.

با انجام این کار، وقتی پیام‌ها را در کانال خود ارسال می‌کنید، آن‌ها به طور خودکار در گروه‌تان نیز فرستاده می‌شوند.

به این ترتیب، می‌توانید با مخاطبان خود بحث کنید، نظرات آن‌ها را بشنوید و از بقیه‌ی ویژگی‌های گروه‌ لذت ببرید. کانال و گروه‌ هر دو مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که ارتباط بین خانواده، دوستان و همکاران را ساده می‌کند.

اگر می‌خواهید گهگاهی با جامعه‌ی خود درباره‌ی موضوعی گفتگو کنید که در آن هر کس بتواند نظر خود را به اشتراک بگذارد، گروه انتخاب خوبی خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید صرفاً خودتان کار ارسال محتوا را انجام دهید، ایجاد یک کانال نیازهای شما را برآورده می کند.

گروه یا کانال؟ کدام یک برای شما مناسب است؟

از آنجا که می‌توانید گروهی را با یک کانال پیوند دهید و فعالیت گروه را برای تبدیل شدن به یک کانال محدود کنید، چرا هر دو را امتحان نکنید تا بفهمید کدام یک برای جامعه‌ی شما بهتر کار می‌کند؟

تلگرام با ویژگی‌های جدید شگفت انگیز همزمان با گذشت زمان در حال پیشرفت است. اگر از نسخه‌ی قدیمی تر تلگرام استفاده می‌کنید، باید آن را به روز کنید تا جدیدترین ویژگی‌ها را امتحان کنید

منبع : buzzoid.com