اجتماعی

خبر خوب برای معالجه بیماری های قلبی در بیماران سرطانی

یکی از ساکنان بیمارستان قلب شهید رجایی تهران از دستاوردها و دستاوردهای این بیمارستان در معالجه بیماران مبتلا به سرطان ویروس کرونا قلب خبر داد.

دکتر آذین علیزاده اصل در گفتگو با سرگرمی برای همه ، وی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات قلب و عروق برای اولین بار در خاورمیانه در بیمارستان قلب شهید رجایی خبر داد و گفت: “اکنون تقریباً چهار سال است که درمورد بیماریهای قلبی و عروقی در بیماران بحث داریم و تعداد بیماران ما به طور مداوم افزایش یافته است.” بعد از بزرگ شدن زمینه ، چندین جلسه با انکولوژیست برگزار کردیم. شایان ذکر است که در آن زمان این بخش بسیار جدید بود و ما تقریباً بلافاصله آن را با کشورهای توسعه یافته شروع کرده بودیم. اگرچه شرایط چالش برانگیز بود ، اما همکاران انکولوژی آنها دریافتند که قلب و عروق برای بیمارانشان مؤثرتر است و علائم بیماران و مرگ و میر قلبی عروقی کاهش یافته و آنها این دوره را پذیرفته اند.

وی افزود: در نتیجه با افزایش روز افزون بیماران ، درخواست ایجاد مرکز تحقیقاتی در زمینه بیماری های قلبی عروقی را داده ایم. سرانجام ، دکتر ناماکی با تأسیس این مرکز موافقت کرد و در نوامبر 2009 با حمایت وزارت بهداشت ، مرکز مطالعاتی در بیمارستان قلب شهید رجایی تأسیس شد. در نتیجه شعبه پزشکی و قلب و عروق داشتیم و یک مرکز آموزشی تاسیس شد.

علیزاده اصل گفت: قبل از شروع تحقیقات ، ما رابطه ی قلبی و قلبی برقرار کرده بودیم و آموزش این حرفه را تصویب می کردیم که بین شش ماه ، به مدت چهار ماه در بیمارستان شهید رجایی و دو ماه در موسسه کنسر ارائه شده است. ما برای افراد آموزش می دهیم. ما دوره آموزش 18 ماهه کارآموزی را دوباره طراحی کردیم تا بخشی از دوره 18 ماهه باشد بنابراین ما یک شاخه پزشکی ، تحقیقاتی و قلب شناسی ایجاد کردیم و تاسیس شدیم. این بسیار مهم است زیرا می تواند برای بیماران سرطانی با مشکلات قلبی بسیار مفید باشد.

وی در مورد بهبودی قلب گفت: بیماران مبتلا به سرطان ، کل سرطان و گزینه های درمانی آن از جمله شیمی درمانی ، رادیوتراپی و غیره عواقب قلبی عروقی زیادی دارند و منجر به تضعیف ماهیچه های قلبی ، مشکلات قلبی ، ضربان قلب نامنظم و موارد دیگر می شوند. حس زیادی می کند در نتیجه ، عوارض داخلی بیماران سرطانی را در قلب کنترل می کنیم و در صورت بروز شرایط ، سریعتر بهبود می یابیم. مشاهده شد که در بیماران سرطانی ، مشکلات قلبی و عروقی و عوارض آن شایع ترین دلایل مرگ و می باشد و منجر به پایین ترین کیفیت زندگی برای بیماران می شود. به همین دلایل می توان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد.

علیزاده اصل با بیان اینکه درمان بیماریهای قلبی و عروقی ما در سالهای گذشته اهمیت بیشتری یافته است ، عنوان کرد: به عنوان مثال بیماران مبتلا به ضعف عضلات قلب شروع شده اند اما ما مراحل درمانی آنها را سریعتر شروع می کنیم و نتایج بهتری می گیریم. . حتی بیماران مبتلا به سرطان پستان نیز به دلیل بیماری قلبی عروقی میزان مرگ و میر اولیه بالاتر را نشان داده اند. در آن زمان بود که این زمینه در سراسر جهان گسترش یافت. با توجه به شیوع بالای این دارو در بیماران سرطانی ، در حال حاضر حدود 1000 بیمار در ویزیت مرتب قرار دارند. وقتی این افراد را با کسانی که مراجعه نکرده اند و تازه تحت درمان سرطان هستند مقایسه می کنیم ، می فهمیم که همه خطر مرگ و نارسایی قلبی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: تحقیقات قلبی و انکولوژی برای اولین بار در ایران و خاورمیانه در بیمارستان شهید رجایی آغاز شده است و این اولین بار است که این واحد در بیمارستان قلب شهید رجایی توسعه یافته است.

علیزاده اصل درباره هزینه کانابیس پزشکی در بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: هزینه این روش بسیار پایین است و تحت پوشش بیمه است. ما هزینه خدمات بیمارستان به بیماران را به طرز چشمگیری کاهش داده ایم. بیماران سرطانی با روشی خاص ، غیر تهاجمی و مقرون به صرفه در بیمارستان قلب شهید رجایی درمان می شوند.

انتهای پیام