عمومی

اهدای پلاسما توسط بانوان باعث تشدید کم‌خونی نمی‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مائده نجفی زاده در گفتگو با خبرنگار آنلاین ، با اشاره به اینکه پلاسما درمانی یک روش موفق در معالجه بیماران مبتلا به بحرانی است که مبتلا به بیماری عروق کرونا هستند ، گفت: بدن آنها در بدن گیرنده تزریق می شود تا این آنتی بادی تشکیل شود.

وی گفت: حتی پس از اهدای پلاسمایی ، گلبول های قرمز می توانند به بدن اهداکننده برگردانند. مقدار خون گرفته شده از اهدا کننده در اسرع وقت در بدن وی جایگزین می شود.

این استاد دانشگاه ، متخصص بیماریهای عفونی گفت: “خانمهایی که قبلاً بیماری قلبی عروق کرونا داشتند ، طی دو تا چهار هفته بهبود می یابند ، مشکلی در اهداء یک برنامه پلاسما وجود ندارد.” “برخلاف تصور عامه ، پلاسما برای معالجه بیماران با بیماری بحرانی اهدا می شود.” تاج گذاری توسط زنان باعث افزایش کم خونی در آنها نمی شود.

وی گفت: “ما ترجیح می دهیم قرص پلاسما را فقط به زنانی كه چندین بار زایمان كرده ایم ، تزریق كنیم.” “آنتی ژن های مختلف می توانند در زنان باردار نفوذ کنند. سیستم ایمنی بدن آنها می تواند تحریک شود ، بنابراین اگر ما آنها را به پلاسمای شخص دیگری تزریق کنیم.” این واکنش ها می توانند در بدن گیرنده رخ دهند.

در صورت لزوم می توان از زنان باردار نیز پلاسما دریافت کرد

نجفی زاده اظهار داشت: هنوز هم می توان این واکنش ها را در بدن گیرنده کنترل کرد. وی ادامه داد: ما ترجیح می دهیم كه زنان باردار پلاسما اهدا نكنند ، اما از آنجا كه زندگی انسان مهم است ، در حال حاضر ما در صورت لزوم به زنان دچار نارسایی شدید پلاسما هستیم. ما همچنین در دوران بارداری دچار پلاسما می شویم.

او اضافه کرد. “پلاسما درمانی به طور موازی با ایران برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان انجام می شود. نتایج بسیار خوبی داشته است. بنابراین تهیه یک پلاسما قابل اطمینان برای معالجه بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی ضروری است که امیدواریم این رویداد در روزهای آینده و با اهدا پلاسما به هموطنان عزیز و همشهریان عزیز برگزار شود.