ورزشی

برای مجوز حرفه‌ای سستی کردند/دغدغه جدی ورود بانوان به ورزشگاه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، داریوش مصطفوی پس از نشست سران باشگاه ها با مسئولان سازمان لیگ فدراسیون درباره حق تبلیغات محیطی و حق صدور مجوز حرفه ای گفت. تبلیغات محیطی و رادیو.” تبلیغاتی که به نفع فدراسیون فوتبال باشد. کمی هم درباره کمیسیون های استیناف اولیه سران باشگاه صحبت کردیم. گفتیم جدی است، آن را به شوخی نگیرید، زیرا ممکن است مشکل ساز باشد.

رئیس کمیسیون استیناف پروانه های حرفه ای افزود: ما مقرراتی را توضیح دادیم که اگر فدراسیون یا بالاترین سطح فدراسیون برای رئیس و مدیر اجرایی جریمه کنند و اگر درست عمل نکنند، تعلیق، بازی در خارج از خانه، غیبت تماشاگر، جرایم سنگین دیگر در نظر گرفته می‌شود.

وی بر گفت‌وگوهای داخل جلسه تاکید کرد. عزیزی خادم گفت: فدراسیون برای درآمدزایی باشگاه ها مشکلی ندارد. آقایان آجورلو، صدر، اکبر محمد و محمدرضا ساکت سخنرانی کردند. همه باشگاه ها دغدغه مالی دارند. مبانی و اصول فوتبال بر اساس تبلیغات رادیویی و تلویزیونی است. آنها نگران این موضوع بودند. مقرر شد گروهی تعیین شود تا جلسات متعددی با رئیس فدراسیون داشته باشیم تا راه حل مناسبی برای درآمدهای باشگاه ها پیدا شود. با این درآمد فوتبال حرفه ای راه به جایی نمی برد.

مصطفوی گفت. ما قوانین حرفه ای را به باشگاه ها آموزش می دهیم، اما نمی توانیم درآمد حرفه ای برای آنها فراهم کنیم. اگر خیلی هنر کنیم و درآمد صدا و سیما را بگیریم، تامین می شود، نیازی به کمک دولت ندارند. اجازه دهید درآمد حاصل از تبلیغات محیطی، تلویزیونی و رادیویی به باشگاه ها برسد.

وی در خصوص فعالیت کمیته صدور مجوزهای حرفه ای گفت. در مورد کمیته صدور مجوز حرفه ای، این دو کمیته توسط فدراسیون فوتبال تشکیل شد و نام آنها را اعلام کرد. اسامی زیادی از ایران فرستاده شد، اما انتخاب کردند و گفتند اینها هستند. بدوین کارش را کرد. او چند روز بعد به کمیسیون استیناف آمد. ابتدا باشگاه «سپاهان» و «فولاد گل گهر» پذیرفته شدند. کارهای حرفه ای بسیار خوبی در این سه باشگاه انجام شده است اما متاسفانه باشگاه های بزرگ ما به دلیل تغییر مدام مدیرعامل دچار مشکل هستند. تا می آیند سر جای خود می نشینند، جو ایجاد می شود و تغییر می کنند.

مصطفوی عنوان کرد. امیدوارم زمان مدیرعاملی در این دو باشگاه حداقل 10 سال باشد. مدیر اجرایی 5 سال حضور داشت. در زمان فتح الله زاده یا پدر و مادرش کار خیلی خوب انجام می شد اما الان متاسفانه هر روز یک مدیر اجرایی بی ربط می آید. برنامه باشگاه های «استقلال» و «پرسپولیس» به کمیسیون تجدیدنظر آمده است. اگر مصوبه کمیسیون بدوی را تایید می کردیم بدون شک از جریمه محروم می شدند اما در آیین نامه صدور پروانه حرفه ای که حدود 64 صفحه است بیش از 1800 صفحه از باشگاه ها تعهد و تکلیف داده شده است. .

او اضافه کرد. متأسفانه دیر آمدند.» ما باید با عشق به باشگاه ها نگاه کنیم. من این دوره ها را گذرانده ام، می دانم چگونه با باشگاه ها رفتار کنم. مقررات لیگ حرفه ای AFC و مجوزهای حرفه ای در ماده 30، صفحه 8، بیان می کند که می توانید این 12 جریمه را برای کسانی که 1600 صفحه را آپلود نمی کنند اعمال کنید.

مصطفوی درباره مشکل در روند اخذ مجوز حرفه ای برای باشگاه های «استقلال» و «پرسپولیس» که تا ساعات پایانی مهلت فدراسیون فوتبال تمدید شد، تصریح کرد. اعضای اصلی و کسانی که باید این کار را می کردند ضعیف شدند. یکی از شرکای ما به یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس گفت که مدارک شما ناقص است. او تلفنی گفت که من در ریاض هستم و وقتی برگردم، خواهیم دید که چه کاری می توانیم انجام دهیم. گفتم او نمی‌داند چه کار می‌کند، و باید بیشتر به آنها توضیح دهیم. صدور مجوز حرفه ای می تواند منجر به جریمه، تعلیق یا اخراج مدیران باشگاه شود. آنها نباید شکست بخورند.

رئیس کمیسیون استیناف پروانه های حرفه ای مدت صدور مجوز را اعلام کرد. این مجوز موقت و سه ماه اعتبار دارد. امروز باید یک میلیارد جریمه می آوردند و قول می دادند هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهند. در این بخش هشدارهایی داده ایم. صدای کمیسیون اولیه بسیار قوی بود. مرگ یک بار برای همیشه اگر اصرار داریم که قوانین فدراسیون فوتبال را رعایت کنید، باید درآمدشان را هم بدهیم. تلویزیون سال هاست پولی نداده است.

وی در خصوص تاثیر عدم احتساب زنان در فرآیند اخذ پروانه های حرفه ای گفت. امیدوارم موضوع بانوان با قوانین لیگ حرفه ای حل شود، در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت. فکر می کنم دولت و نظام در مورد زنان به نتیجه برسد. نیمی از کشور ما را تشکیل می دهند. ما نمی توانیم به یک زن بگوییم با رعایت تمام موازین اخلاقی و اسلامی به ورزشگاه نیاید. اگر نه، بالاخره باید به AFC بگوییم. ما نمی توانیم دروغ بگوییم زیرا 16 صفحه را امضا کرده ایم و متعهد می شویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یکی از واجبات ورود زنان است؟ نه، ما به ژنرال ها تعهد داده ایم». البته فیفا به ویژه بر ورود زنان تاکید ویژه دارد. اینفانتینو به ایران آمد و برای آن به رئیس جمهور قول زمان داد. فکر می کنم در این دوره کار برای متخصصان با این مجوز راحت باشد. انشاالله دولت، رئیس جمهور، وزیر ورزش کمک کنند. نمی توانم دروغ بگویم.

رئیس سابق فدراسیون. فوتبال در پایان گفت. رای کمیسیون صدور پروانه حرفه ای قابل اعتراض نیست. آنها باید برای تجدید نظر در سوئیس به CAS مراجعه کنند، اما نباید متضرر شوند. دولت باید به فکر ورود زنان عاجل باشد. این مشکل سختی نیست. زنان ما همه شریف و منظم هستند. می آیند سر جای خود می نشینند. امیدوارم تماشاگران هم احترام بگذارند چون خواهر و مادرشان در سکوها نشسته اند.