اجتماعی

توصیه‌هایی برای کاهش سرعتِ تخریبِ مفاصل

برای بسیاری، می توان روند تجزیه و از بین رفتن غضروف مفاصل را کند کرد و از نیاز به جراحی مفصل در سنین بالا اجتناب کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، یکی از ارتوپدهای مرکز تخصصی مایو کلینیک در آمریکا در مقاله به نکاتی برای حفظ سلامت مفاصل و همچنین مدیریت درد برای افراد مبتلا به آرتروز اشاره کرد و گفت: می تواند کمک کند این کمک خواهد کرد.

دکتر “خواکین سانچز” گفت. غضروف بافتی است که در انتهای استخوان ها قرار دارد و به دلایل مختلف می تواند از بین برود. ممکن است فردی با استخوان های غیر طبیعی یا غضروف ضعیف به دنیا بیاید. همچنین چاقی، استفاده بیش از حد از مفاصل و صدمات ناشی از تصادفات می تواند به مفاصل و غضروف آسیب برساند.

این جراح ارتوپد افزود: با تحلیل رفتن غضروف، بدن خارهای استخوانی تشکیل می دهد. خارهای استخوانی واکنشی به مشکل اساسی و تخریب غضروف هستند. این مهره ها می توانند به یکدیگر ساییده شوند و دردناک شوند. بسیاری از بیماران نگران وجود خارهای استخوانی هستند، اما برداشتن استخوان درشت نی به تنهایی مشکل را حل نمی کند مگر در موارد بسیار نادر.

استئوآرتریت می تواند علائمی مانند درد مفاصل، سفتی و از دست دادن دامنه حرکتی ایجاد کند. اکثر بیماران مبتلا به این بیماری در دهه 60 زندگی خود به پزشک مراجعه می کنند. با این حال، افراد می توانند از قبل با تقویت عضلات از مفاصل خود محافظت کنند و فشار روی مفاصل را کاهش می دهد. همچنین لازم به ذکر است که تقویت عضلات باید بدون ورزش های شدید مانند فوتبال یا بدنسازی انجام شود، زیرا این ورزش ها با خطر بالاتر ابتلا به آرتریت همراه هستند.

سانچز تاکید کرد. “شما باید مقدار معقولی ورزش کنید.”

وی با تاکید بر اهمیت حفظ وزن مناسب گفت. من در مورد دو مکمل محبوب برای درد مفاصل، گلوکزامین و کندرویتین چندان مطمئن نیستم، زیرا هیچ مدرکی دال بر اثربخشی آنها وجود ندارد.

افراد مبتلا به درد آرتریت ممکن است بخواهند فعالیت های خود را تعدیل کنند. اگر مشکل در مفصل زانو یا مفصل ران است، توصیه می شود به جای دویدن، دوچرخه سواری کنید.

همچنین می توان از عصا برای کاهش بار روی مفصل ران، زانو یا مچ پا استفاده کرد. نوعی زانوبند وجود دارد که روی لباس پوشیده می شود و می تواند بار را به قسمت سالم تری از مفصل زانو منتقل کند.

داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن برای تسکین درد مداوم توصیه می شود. با این حال، جراح هشدار داد که این داروها می توانند منجر به زخم، مشکلات کلیوی یا قلبی شوند.

به گزارش هلث دی نیوز، افرادی که درد مداوم را تجربه می کنند ممکن است از تزریق کورتیزون به مفصل آسیب دیده برای تسکین درد بهره مند شوند.

انتهای پیام