اجتماعی

چند توصیه برای کاهش سردردهای تنشی

سردردهای تنشی یکی از متداول ترین انواع سردردها هستند و اگرچه علت دقیق آن معمولاً مشخص نیست ، اما به نظر می رسد عوامل مختلفی مانند کمبود خواب ، غذا نخوردن در زمان مناسب و به ویژه استرس در ایجاد سردردهای تنشی نقش دارند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، برخی از افراد ممکن است دچار میگرن و سردرد تنشی شوند. علاوه بر این ، سردردهای تنشی می توانند باعث درد میگرن شوند که با داروهای ضد میگرن تسکین می یابد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه جستجو یا تعیین وقت برای درمان آکنه وجود دارد.

درمان های جایگزین

روش های درمانی جایگزین مانند کمپرس گرم یا کمپرس یخ می توانند فواید قابل توجهی برای برخی از افراد به همراه داشته باشند.

آب آشامیدنی

بعضی اوقات سردرد می تواند به دلیل کمبود آب بدن یا کمبود غذا ایجاد شود. در این حالت ، نوشیدن برخی مایعات غیر کافئین دار یا خوردن برخی غذاها می تواند به تسکین سردرد کمک کند.

دانه کتان

بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و استفاده از آن می تواند به کاهش سردرد کمک کند. تصور می شود که این اثر به دلیل خاصیت ضد التهابی اسیدهای چرب امگا 3 باشد.

روغن نعنا یا اسطوخودوس

خیساندن در روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس می تواند به کاهش سردرد کمک کند. توجه داشته باشید که روغن اسطوخودوس نباید به صورت خوراکی استفاده شود.

ماساژ سر

انجام ماساژ سر آسان است و می تواند به طور قابل توجهی تسکین دهد. تمرکز ماساژ روی شقیقه ها یا گردن (پشت) می تواند منجر به بهترین پاسخ شود.

ماساژ بدن

ماساژ کل بدن همچنین می تواند سردرد را تسکین دهد.

مدیریت استرس

اگر به نظر می رسد استرس باعث سردرد می شود ، تکنیک های مدیریت استرس یا روش های آرام سازی مانند مراقبه می توانند فواید قابل توجهی داشته باشند.

ورزش

مطالعات نشان داده است که ورزش ، چه ورزش هوازی منظم و چه ورزش ویژه ، در کاهش دفعات سردردهای تنشی کاملاً مثر است.

انتهای پیام: