اجتماعی

چه مواد غذایی باعث ایجاد سردرد می‌شوند؟

از آنجایی که سردرد و حملات میگرن می توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از محرک هایی که باعث ایجاد علائم می شوند، مهم است.

به گزارش سرگرمی برای همهبرخی غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث سردرد یا حمله میگرنی شوند. بنابراین توجه به آنچه می خورید و می نوشید به شما کمک می کند تا علت سردرد یا میگرن خود را شناسایی کنید.

در ادامه، به نقل از مجله پزشکی Everyday Health به برخی از غذاها، نوشیدنی ها و موادی که معمولاً با سردرد و حملات میگرنی مرتبط هستند، بحث خواهیم کرد:

* شکلات

بسیاری از مردم اغلب بلافاصله پس از خوردن شکلات دچار سردرد می شوند، که منجر به این باور می شود که شکلات باعث سردرد می شود. اما ممکن است همیشه اینطور نباشد. بسیاری از مبتلایان به میگرن درست قبل از شروع سردرد هوس خوردن غذاهای خاصی از جمله شکلات می کنند. به عبارت دیگر، خوردن یک تکه شکلات ممکن است علامت هشدار دهنده سردرد باشد نه علت آن.

* قهوه

کافئین بیش از حد می تواند شما را مستعد سردرد کند. تحقیقات نشان می دهد که برای کاهش خطر سردرد، مبتلایان به میگرن باید مصرف روزانه کافئین خود را به 200 میلی گرم محدود کنند.

*گوشت فرآوری شده

نیترات ها که به عنوان مواد نگهدارنده در هات داگ، بیکن و غیره استفاده می شوند، می توانند رگ های خونی را گشاد کرده و در برخی افراد باعث سردرد شوند.

* بستنی

سردرد شدید بعد از خوردن بستنی به احتمال زیاد واکنش به سرما است نه بستنی. “سردرد بستنی” بیشتر با گرمازدگی رخ می دهد و درد معمولا در عرض 30-60 ثانیه رخ می دهد.

* شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوکرالوز با سردرد در برخی افراد مرتبط است. با این حال، شواهد موجود نشان می دهد که آنها محرک قوی میگرن برای اکثر افراد نیستند.

انتهای پیام