اقتصادی

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

توسعه فناوری های دیجیتال در کشور امکان چاپ مستقیم روی مواد غذایی با جوهرهای خوراکی را فراهم کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه: این امر نیاز به استفاده از کاغذ روغنی را که یک رویه رایج است، از بین می برد و واردات آن را کاهش می دهد. از ویژگی های این محصول می توان به کارتریج شارژی و سر قابل شستشو اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود این چاپگرها در نهایت کیفیت تصویر باشند.

مهمترین عامل از نظر کیفیت فاصله چاپ است که نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. زیرا خطای یک میلی متری منجر به شکست فرآیند چاپ می شود. دقت بالای این محصول ساخت ایران باعث شده تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد که گویی روی کاغذ و شیشه فرآوری شده است.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن ارتفاع، شکل هندسی، تصویر یا متنی را مستقیماً بر روی سطح انواع غذاها مانند کیک، خامه، فوندانت، پاستا، کلوچه، نان، شکلات، نوقا، آب نبات، خمیر شکر چاپ می کند.

چاپگر مواد غذایی مشابه داخلی ندارد، از نظر فنی با همتایان خارجی خود قابل رقابت است. البته قیمت نمونه خارجی مشابه این محصول 5000 دلار است که حدود یک سوم محصولات ایرانی است و خدمات پس از فروش دارد.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه با وزن تنها 67 کیلوگرم، قابلیت اتصال به شبکه داخلی و شبکه وای فای را دارد و در هنگام پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل، از طریق منوی فارسی آن به راحتی قابل استفاده است. این محصول علاوه بر پوشش بازار داخلی، هم اکنون به کشورهای همسایه صادر می شود.

پروژه چاپگر غذا توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فرصت های تجاری سازی نوآوری و فناوری در قالب پروژه های فناوری چاپ حمایت شد.

انتهای پیام: