اجتماعی

درمان تصلب شرایین با نانو مواد جدید

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی محققان نانومواد زیست تخریب‌پذیری ساخته‌اند که از محل‌های بیماری عکس‌برداری می‌کنند و داروهایی را برای مبارزه با بیماری شریان‌های محیطی (PAD) ارائه می‌کنند.

محقق برجسته کیتا نگوین، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه آرلینگتون در ایالات متحده، با رایان میسون میسون، تگزاس، استاد مهندسی زیستی در دانشگاه ایالتی پن و جیان یانگ، استاد رادیولوژی ملاقات کرد. همکاری مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس:

نگوین گفت: نکته مهم در مورد این پروژه این است که این فناوری دارای قابلیت تصویربرداری فلورسنت-سونوگرافی است و اطلاعات دقیق تری را در اختیار بیماران و پزشکان قرار می دهد. همچنین به بیماران داروی هدفمندتری می دهد که اثربخشی آن را افزایش می دهد.

بیماری شریان محیطی که بیشتر به عنوان آترواسکلروز یا گرفتگی عروق شناخته می شود، وضعیتی است که بیشتر در افراد مسن دیده می شود. این بیماری بیش از 200 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و با نرخ بالای عوارض و مرگ و میر همراه است.

هدف از این مطالعه توسعه نانوذرات زیست تخریب پذیر جدید برای ارائه عوامل درمانی است که به طور خاص از سلول ها در برابر استرس محافظت می کند، تشکیل رگ های خونی را در شرایط هیپوکسی تسهیل می کند و تکنیک های تصویربرداری چند بعدی غیر تهاجمی را فعال می کند.

یکی از اثرات تحقیقات استفاده از این بسترهای نانوذرات جدید برای ارائه هرگونه درمان به روز، درمان موثر بیماری و نظارت بر درمان غیرتهاجمی از طریق تصویربرداری است.

نگوین گفت: “هدف کلی کاهش عوارض، بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری شریانی محیطی است.”

مایکل چاو، رئیس مهندسی زیستی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، گفت: «تحقیقات نوآورانه توسط نگوین می‌تواند به کسانی که مبتلا به بیماری شریانی محیطی هستند کمک بزرگی کند».

چو افزود: «این فناوری پیشرفته فرصتی برای تغییر پروتکل هایمان در مورد نحوه درمان تصلب شرایین است. وقتی می‌توانید آسیب‌های موضعی را هدف قرار دهید، برای بیماران بسیار بهتر است و نسبت به درمان فعلی کمتر تهاجمی است.

انتهای پیام: