اجتماعی

درمان های اورژانسی و غیراورژانسی دندانپزشکی در دوران کرونا

متخصص دهان ، فک و صورت تأکید کرد. عفونت دندان ، خونریزی لثه ، آبسه یا عفونت بافت نرم داخل دهان ، درد خود به خودی حساسیت شدید دندانی (افرادی که بلافاصله بعد از نوشیدن یک نوشیدنی گرم یا سرد دچار دندان درد می شوند) اینها درمان فوری محسوب می شوند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر حامد مرتضوی – وی گفت: محدود كردن دندانپزشكی در طی بیماری عروق كرونر قلب به موضوعی دشوار تبدیل شده است. یکی از مهمترین عوامل ترس مردم از مراجعه به دندانپزشک است.

دانشكده دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به اينكه منع ارائه خدمات دندانپزشكي در دوره اپيدمي عروق كرونر وجود ندارد ، توضيح داد. طبق دستورالعمل های بهداشتی ، فقط اقدامات زیبایی و خوراکی باید زمان دیگری به تعویق بیفتد.

درمان های فوری دندانپزشکی

مرتضوی تأکید کرد: درمان خانگی و مشکلات فوری حفره دهان در بسیاری از موارد می تواند شرایط را برای بیمار و دندانپزشک پیچیده کند. هشدار آلرژی های خود به خودی و شدید دندانی (افرادی که بعد از نوشیدن یک نوشیدنی سرد یا گرم ، دندان درد دارند) درمان فوری هستند ، تأخیر در انجام این عمل مجاز نیست. از طرف دیگر ، هرچه بیماری مزمن تر باشد ، درمان ها پیچیده تر باشند ، بیشتر اوقات بیمار به دندانپزشک مراجعه می کند.

بعداً متخصص دهان و فک و صورت گفت که درمان آبسه دهان در اولین فرصت ضروری است: اگر مشاهده کردید که یک توده یا چرک از دهان یا اطراف دندان های شما خارج می شود ، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید.

وی در مورد استفاده خودسرانه آنتی بیوتیک هشدار داد. استفاده خودسرانه “طولانی” از آنتی بیوتیک ها نه تنها مشکلات بیماران را حل نمی کند ، بلکه می تواند منجر به مشکلات “جدی” ثانویه در افراد شود.

به گفته این استاد دانشگاه ، خونریزی اولیه یا ثانویه از دندان ها باید در اسرع وقت توسط پزشک متخصص کنترل شود.

درمان پس از برداشتن تاج به تأخیر می افتد

وی تأکید کرد. مشکلات اولویت شامل درمان زیبایی دندان ، انتقال لبخند ، لمینیت ، پوشش کامپوزیت ، کشیدن دندان عقل یا دندان است که چیزی در دهان باقی نمی گذارد اما باعث التهاب یا عفونت برای بیمار نمی شود. اگر سالم نیستید بهتر است زمان دیگری را به ریشه تاج موکول کنید.

مرتضوی بعداً درباره جراحی های دهان و دندان توضیح داد. جراحی شامل طیف وسیعی از فعالیت ها و درمان ها است که دنبال می شود ، زیرا جراحی نیز باید در اولویت کرونا باشد. اگر می خواهیم عفونت را از داخل دهان برداریم ، جراحی لازم است. به طور کلی ، هر جراحی که به سلامت بیمار بستگی دارد ، باید در اسرع وقت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی بیمار در هنگام شیوع بیماری یکی از مهمترین مواردی است که نیاز به توجه ویژه در کلینیک ها و کلینیک ها دارد. او گفت. بیماران برای دریافت خدمات باید وارد و خارج شوند ، باید محاسبه شوند ، باید تحت نظر قرار گیرند و ازدحام بیش از حد ، علاوه بر تأخیر در اکثر بیماران ، خطر انتقال بیماری را افزایش می دهد.

وی تأكید كرد: “نگهداری سوابق بهداشتی یكی از مواردی بود كه مرتضوی به آن اشاره كرد كه برای قطع و كوتاه كردن زنجیری كه تاج را منتقل می كند ، باید حفظ شود.” حتماً یک کلینیک مطب انتخاب کنید که در آن کارمندان و دندانپزشکان سوابق بهداشتی ماسک ها ، دستکش ها و پتوها را به طور کامل دنبال کنند. از کفش و لباس استفاده کنید.

مرتضوی به استفاده از دهان شویه ضد عفونی کننده قبل و بعد از درمان اشاره کرد. “استفاده از دهانشویه مناسب می تواند خطر شیوع ویروس را کاهش دهد.

راه حل هایی برای به حداقل رساندن مراجعات و کاهش زنجیره انتقال

وی خواستار استفاده از روشهای مختلف برای به حداقل رساندن مراجعات ، کاهش زنجیره انتقال بیماری توسط متخصصان دهان و دندان و استفاده از بانداژ برای بیماران نیاز به توان بخشی پس از درمان ریشه راه حل خوبی برای کاهش این مراجعات است.

در پایان ، مرتضوی به متخصصان دهان و دندان توصیه کرد که از دستگاه “Rabradm” برای جلوگیری از نشت ترشحات دهان ، جدا شدن دندانها از محیط دهان استفاده کنند.

به درمان فوری دندانپزشکی نیاز است

به گفته دکتر هادی هاس ، عضوی از دانشکده دندانپزشکی وی با اشاره به تأخیر در برخی از روش های دهان و دندان به دلیل ترس یا اضطراب از بیماری های قلبی عروقی گفت: مسمومیت با تاج یک بیماری خطرناک است اما در عین حال برای درمان دندانپزشک فوری است. اگر درمان دندانپزشکی برای مدتی به تأخیر بیفتد ، ممکن است عوارض جانبی بیشتری داشته باشد.

وی گفت: پوسیدگی های متعدد دندان می تواند منجر به دندان درد شدید شود. وی ادامه داد: حتی در مواردی که درد ایجاد نکند ، ممکن است آبسه های عفونی وجود داشته باشد که باید در اسرع وقت درمان شوند.

از هاشم خواسته است تا سوابق بهداشتی را حفظ کند تا زنجیره عبور از تاج را بشکند و افزود: وی افزود: پوسیدگی دندان های سطحی باید در اسرع وقت درمان شود ، زیرا اگر این پوسیدگی سطحی به موقع برطرف نشود ، می تواند به زودی منجر به گسترش پوسیدگی و عفونت شود. بودن.

جرم گیری دندان در طی همه گیری کوید

وی همچنین مقیاس دندانها را در طی اپیدمی کوید 19 توضیح داد.

هاشمی به لزوم اقدامات پیشگیرانه دهان و دندان برای کودکان اشاره کرد. درمان پوسیدگی دندان سطحی در کودکان یکی از درمان های فوری در هنگام تاج گذاری است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت بهتر پروتکل ها توسط کارکنان مرکز بهداشت ، گفت: “خطر فقط برای مشتریان نیست ، بلکه کادر پزشکی نیز در برابر خطر بیمه نیستند ، بنابراین طبق پروتکل ها ، در مناطقی که واحدهای دندانپزشکی وجود دارد ، ابزارها ، توصیه های بهداشتی را باید جدی گرفت. در نظر گرفتن:

تهویه مطبوع ، استفاده از مواد ضد عفونی کننده سطح ، استفاده از ماسک ، تجهیزات محافظت شخصی ، فاصله اجتماعی در مطب های دندانپزشکی و کلینیک ها موارد دیگری بود که یکی از اعضای این دانشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای قطع زنجیره انتقال باید در نظر بگیرد. کرونا موارد ضروری را ذکر کرد.

وی همچنین به افرادی که به مراکز دندانپزشکی مراجعه می کنند برای درمان فوری حفره دهان توصیه کرد. قبل از مراجعه به مراکز دندانپزشکی ، اطمینان حاصل کنید که کادر پزشکی و پزشک متخصص پروتکل ها را دنبال می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است ، تأکید کرد که حداقل دو بار مسواک زدن در روز و خوردن مقدار محدودی از غذاهای شیرین کمتر ضروری است.

انتهای پیام: