اجتماعی

نکاتی برای حفظ سلامت دهان و دندان در دوران همه گیری

مراقبت های پزشکی دهان و دندان حتی در صورت شیوع بیماری می تواند انجام شود و امتناع از مراجعه به دندانپزشک می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، سلامتی و سلامت ناسالم دهان و دندان می تواند با انواع بیماری های مزمن از جمله بیماری های قلبی و دیابت مرتبط باشد. این مشکلات می توانند برای سلامت کلی بدن خطرناک باشند و بنابراین نیاز به مراقبت فوری دارند.

اما چگونه می توان در هنگام شیوع بیماری به دندانپزشک مراجعه کرد؟ در این حالت دندانپزشک باید تغییراتی در روند کار ایجاد کند تا بر سلامت بیمار تأثیر نگذارد.

علاوه بر این ، اگر بیمار در معرض خطر بالایی است ، لازم است قبل از مراجعه یا شروع درمان با دندانپزشک او مشورت کنید. از جمله نکاتی که باید قبل از مراجعه به پزشک در نظر گرفته شود ، موارد زیر قابل ذکر است:

اهمیت مراقبت از منزل در طی یک اپیدمی

دندانپزشکان در سراسر جهان درمان مشکلات غیر فوری را به تأخیر انداختند و اولین خط دفاعی مراقبت در منزل است. استفاده از کربوهیدرات ها و ترشح اسید دلیل پوسیدگی دندان توسط باکتری های دهان است. به التهاب مزمن بافت هایی که از دندان ها پشتیبانی می کنند ، بیماری لثه یا بیماری پریودنتال گفته می شود. هر دو عارضه با رژیم غذایی نادرست ، سیگار کشیدن ، سیستم ایمنی ضعیف و بهداشت دهان و دندان بدتر می شوند. با کنترل تشکیل تارتار که ماده ای نرم و چسبناک بر روی دندان ها ، لثه ها است و از بزاق ، غذا و باکتری تشکیل شده است ، می توان بر همه این مشکلات فائق آمد.

تمام سطوح دندانها و لثه ها باید تمیز شود تا بیوفیلم ها و تخته ها برداشته شود و از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. این به معنای مسواک زدن دندان های شما دو بار در روز به مدت “دو دقیقه” با استفاده از یک مسواک نرم و خمیر دندان فلوراید است. استفاده از نخ دندان باید یک بار در روز با نخ دندان انجام شود.

سلامت دهان و دندان نیز با تغذیه مناسب می تواند بهبود یابد. مصرف قند را به همراه سایر غذاهای کربوهیدرات دار محدود کنید: نوشیدنی هایی مانند نوشابه ، آب میوه ها شکلات. قطع مصرف کامل این نوع غذاها ضروری نیست ، اما کاهش مصرف آنها بسیار مفید خواهد بود.

اثرات روانشناختی Covid-19 همچنین تأثیر غیر مستقیم بر سلامت دهان و دندان دارد. به عنوان مثال ، داروهایی که برای افسردگی و اضطراب تجویز می شوند باعث خشکی دهان می شوند که به تدریج به سلامت دندان آسیب می رسانند.

چه موقع به دندانپزشک مراجعه کنید

دهان و دندان درد نشانه هایی از عفونت است که باید جدی گرفته شود. شکستگی دندان ها از دیگر موارد مهم مراجعه به دندانپزشک است. علاوه بر این ، برخی از مشکلات نادر دهان و دندان ، مشورت با پزشک را ضروری می کند.

به گزارش سرگرمی برای همه ، اگر در تنفس یا بلع مشکل دارید و یا خونریزی غیرقابل کنترل در دهان یا اطراف آن دارید ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. درد حاد یا تب شدید همراه با مشکلات دهان و دندان به فوریت پزشکی نیاز دارد.

انتهای پیام: