علمی و پزشکی

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش Transparent و به نقل از IO. مدیر عامل استارت آپ Elian Schuten قصد دارد دریچه های قلبی عروقی تعمیر شده خود را در اسرع وقت توسعه داده و به بازار عرضه کند.

ایجاد دریچه‌های قلب و عروق خونی یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارتاپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» روش جایگزین مناسبی را برای افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا یا مشکلات قلبی عروقی ارائه می دهد.

این استارت آپ که در دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) هلند واقع شده است، می خواهد این نوآوری را در اسرع وقت با کمک محققانی از ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا راه اندازی کند.

شاتون گفت: فناوری ما در سراسر جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس مواد پلیمری سوپر مولکولی است که پروفسور ژان ماری لین در سال 1987 به خاطر آن موفق به دریافت جایزه شد. جایزه نوبل. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می دهند تا به طور طبیعی یک رگ خونی یا دریچه قلب جدید را بازسازی کند. تاکنون پیشرفت خوبی در توسعه این فناوری داشته ایم، می خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می کنیم.

استارت آپ Xeltis از وام های صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی خود استفاده می کند.

شاتون می گوید: «ممکن است شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن واقعاً می تواند به تنهایی یک دریچه قلب یا رگ خونی جدید ایجاد کند. چیزی که به عنوان یک ایمپلنت مصنوعی شروع می شود، در نهایت به بافت بدن تبدیل می شود.

در آزمایش‌های بالینی، Xeltis چیزی را آزمایش کرد که به عنوان دریچه قلب ریوی شناخته می‌شود. این کار در کودکان مبتلا به نقایص مادرزادی قلب که منجر به نارسایی دریچه قلب و سندرم کودک آبی می شود، انجام شده است.

استارت‌آپ Xeltis می‌گوید: «در این حالت، چون نوزاد اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، خون دائماً به قلب باز می‌گردد. معمولاً این کودکان دریچه ای از مواد گاوی دریافت می کنند که عملی نیست و باعث انقباض دریچه می شود. سپس آن دریچه باید دوباره برداشته شود. به علاوه وقتی کودک بزرگ می شود وجود این دریچه مشکل دیگری ایجاد می کند.

دریچه قلب ساخته شده از بافت گوشت گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما دریچه قلب پلیمری این مشکل را ندارد.