اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تاکنون بیش از 200 استارت آپ در ایران توسط تجار ایرانی خارج از کشور راه اندازی شده است که برای 2400 فارغ التحصیل داخلی فرصت اشتغال ایجاد کرده است.

توانمندی های کارآفرینان ایرانی خارج از کشور دخیل بود، بیش از 200 استارت آپ ایجاد شد.

به گزارش سرگرمی برای همه: سامانه همکاری با متخصصان- کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که بستری برای استفاده از ظرفیت های علمی- تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری- صنعتی کشور است، نقش موثری در شکل گیری این استارت آپ ها ایفا می کند.

مرکز بین‌المللی همکاری‌های علمی و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این سامانه را برای یافتن راه‌حل‌هایی برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری مانند دوره فوق‌دکتری، فرصت‌های تحصیلی، بازدید از اساتید، راه‌اندازی کسب‌وکار فناوری و اشتغال در شرکت‌ها ایجاد می‌کند. فناوری وم برگزاری سخنرانی‌ها و سمینارهای تخصصی برای کمک به متخصصان در برقراری ارتباط مؤثر با مراکز علمی و فناوری منتخب در سراسر کشور.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس در قالب این سامانه، تاکنون بیش از 2400 بازرگان ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی- صنعتی کشور همکاری کرده اند تا ایران را در مسیر توسعه علمی- فناوری یاری دهند. این برنامه با ارائه خدماتی مانند شرکت های دانش بنیان، جذب هیئت علمی، سیستم های آماده خدمت، فعالیت های فناوری و غیره از متقاضیان حمایت می کند.

انتهای پیام: