اجتماعی

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

امروز جمعه ۶ اسفند دومین جشنواره همام (جشنواره تخصصی توانمندهای کشور) در موسسه فرهنگی هنری صبا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی که در افتتاحیه این جشنواره حضور داشت، از برنامه های این وزارتخانه برای ایجاد نمایشگاهی از آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد.

اسماعیلی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره همام با اشاره به توانمندی های شرکت کنندگان در دومین دوره این جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت از هنرمندان مستعد در عرصه های مختلف جامعه را دارد.

وی همچنین از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم از مهارت این هنرمندان برای ارائه آثارشان در نمایشگاه های خارجی استفاده کنیم و نمایشگاه هایی از آثارشان برپا کنیم.»

محمدرضا مشهدی، دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: تصمیم گرفته است جشنواره را هر دو سال یکبار برگزار کند تا هنرمندان توانیابان برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند و فرصت گسترده ای برای ارائه آثار خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته که اولین مرحله جشنواره همم برگزار شد، تعداد زیادی از هنرمندان مستعد شناسایی و به جامعه هنری معرفی شدند. این هنرمندان با برگزارکنندگان جشنواره، داوران، هنرمندان دیگر تعامل داشتند و برای خلق آثار در رویدادهای مختلف دعوت شدند. این ارتباط متقابل بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان توانمند تأثیر بسزایی در رشد و سهم هنرمندان توانمند داشت.

مشهد تعداد شرکت کنندگان در جشنواره همام امسال را اعلام کرد. این فراخوان از طریق رسانه های گروهی اعلام شد و دبیرخانه همام در مجموع 3000 اثر شامل 33 قطعه موسیقی و مابقی در بخش های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی دریافت کرد.

دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر همام گفت: پس از سه دوره آزمایشی، 240 اثر در نمایشگاه برگزیده شدند. تعدادی از آثار نیز به بخش عرضه کالاهای فروشگاه راه یافته و به فروش خواهند رسید.»

وی در خصوص زمان برگزاری جشنواره گفت. این نمایشگاه تا 10 اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع طالقان برپاست. وی ادامه داد: در طول این جشنواره هشت سمینار برای افزایش توان هنری قشر توانمند برگزار می‌شود و تمامی کسانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه یافته است با شریکی در تهران مستقر می‌شوند که هزینه زندگی آن‌ها توسط جشنواره تامین می‌شود. »:

مشهدی در پایان گفت: قرار است با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی نمایشگاهی از آثار برگزیده در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن برگزار شود. سه اثر برگزیده یا هنرمندان سه نفر برتر نیز به نمایشگاه های بین المللی هنری ارسال خواهند شد.»

انتهای پیام: