استان ها

حضور هنرمندان ۵ کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ونوجوان همدان

سرگرمی برای همه/ همدان مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان همدان از حضور هنرمندان پنج کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش سرگرمی برای همه، مسعود ویژه عصر امروز در نشست ستاد استانی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان که با حضور دستگاه های اجرایی در استان همدان برگزار شد، با اشاره به اینکه این جشنواره در سال های اخیر برگزار شده است، اظهار کرد: این جشنواره در سال های اخیر برگزار شده است. وی افزود: سال گذشته روز جشنواره تغییر کرد و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه بیست و هفتمین جشنواره از یکم تا ششم تیرماه در شهر قدیم همدان برگزار می شود، گفت: برگزاری مناسب جشنواره مستلزم نظام ساختارهای مناسب است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال جشنواره «تئاتر پرواز پروانه های خیالی» است، افزود. «هدف این شعار حمایت از اثر هنری، تربیت نسل آینده بر اساس مبانی ایرانی-اسلامی است.

وی جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را یکی از 16 رویداد معتبر بین المللی در عرصه تئاتر دانست. «برگزاری جشنواره نقطه عطفی در استان همدان از نظر دیده شدن در شهر، از نظر جذب سرمایه های بین المللی است. »:

وی به ویژه به دو بخش رقابتی-غیررقابتی جشنواره اشاره کرد. گروه مسابقه شامل بخش های کودک، نوجوان، زمین بازی، نمایشنامه خوانی و گروه غیر مسابقه ای شامل تئاتر بین المللی، فراگیر، مهمان، پژوهش، سمینار، نقد و بررسی است.

مدیر بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از حضور پنج کشور ایتالیا، ارمنستان، یونان، ترکیه و عراق در این جشنواره خبر داد. حدود 70 گروه نمایشی در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف جشنواره تمرکززدایی از مرکز منطقه، گسترش آثار در همه شهرستان ها است، گفت: سطح هنری.”

وی بزرگترین هدف جشنواره را گسترش شور و نشاط کودکان عنوان کرد. حضور چهره های بین المللی در جشنواره فرصت مناسبی برای ارتقای سطح علمی و آموزشی هنرمندان منطقه خواهد بود.

او اضافه کرد. یکی از ویژگی های این دوره از جشنواره اجرای نمایش های خیابانی، قسمت های اصلی، پخش همزمان جشنواره از تلویزیون، پخش زنده برنامه های گفت و گو در فضای مجازی، برخی از شبکه های تلویزیونی است.

به طور ویژه ذکر شد. در هر 10 شهر همدان 29 سالن برای اجرای بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه دو حیاط نیز برای یک تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده است، افزود: مراسم افتتاحیه عمومی در 31 ژوئن و اختتامیه در 6 جولای برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با استفاده از مشارکت دستگاه های اجرایی منطقه در برگزاری جشنواره گفت. رویدادهای همدان

حسن رضانیا جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را فرصتی برای منطقه دانست.

وی با تاکید بر اینکه در ایام جشنواره نباید اجازه دهیم حواشی بر متن حاکم شود، ارتقای سطح فرهنگ ایرانی – اسلامی از اهداف همدان به عنوان میزبان جشنواره است، افزود. فرهنگ ایرانی در جشنواره ها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اجرای شعائر اسلامی را در کنار برنامه های شاد ضروری دانست. جشنواره باید بازخورد مثبت داشته باشد، سطح فرهنگ را تقویت کند، در کنار آن رصد وقایع در این فضا یک اصل ممکن تلقی می شود.

وی با بیان اینکه در ایام جشنواره تقویت مشکلات ارزش افزوده آثار، استفاده از جاذبه های گردشگری استان ضروری است، تصریح کرد: باید به مکان های ناایمن، حاشیه شهر توجه جدی شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس 1 تا 15 تیرماه در کلانشهر تاریخی همدان برگزار می شود.

انتهای پیام: