اجتماعی

بررسی نقش کیفیت خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون داخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ایران، خودرو و سایپا 72 ساعت مهلت تعیین کرده اند تا کیفیت خودروهای خود را ارتقا دهند و نقشه راه خود را برای رضایت مردم ارائه کنند.

روح الله نجابت در گفت وگو با سرگرمی برای همه. وی در تشریح جلسه امروز (10 اردیبهشت) کمیته امور داخلی و شوراها گفت. وی افزود: در جلسه امروز تاثیر کیفیت خودروهای تولید داخل در افزایش تصادفات، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه نمایندگانی از پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتی خودرو و سایپا ایران، کارشناس متخصص مرکز تحقیقات سازمان ملی استاندارد حضور داشتند. .

سپس اعلام کرد. «پس از ارائه گزارش تولیدکنندگان انواع لوازم خانگی، با مشورت پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارش کامل تصادفات رانندگی در کشور اعم از عوامل انسانی، حمل‌ونقل، جاده‌ای و جاده‌ای و… به تصویب رسید. درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت خودرو را باید بر اساس فراوانی گروه های خودرو در داخل و خارج از کشور به دست آورد.

سپس سخنگوی «کمیته شوراهای داخلی» اعلام کرد. در همین راستا تایید شد که مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نقشه راه خود را برای ارتقای کیفیت و رضایتمندی مردم در کوتاه مدت به کمیسیون ارسال خواهند کرد. برنامه های توسعه مدت و بلند مدت در 72 ساعت. به وزارت راه و شهرسازی موظف شد به منظور کاهش تصادفات جاده ای، آمار مکان یابی نقاط اضطراری محل را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهبرد اجرایی وزارتخانه ذیربط به کمیسیون ارسال کند.

سپس تاکید کرد. از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد سیاست دولت برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را به کمیسیون ابلاغ کند.
در نهایت پس از جمع بندی گزارش ها، جلسه بعدی کمیسیون با حضور وزرای راه، شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت، مدیران اجرایی ایران و خودرو برای بررسی راهکارهای ارتقای کیفی خودروها تشکیل می شود. . ip سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد.

انتهای پیام: