اجتماعی

چند توصیه برای تسکین سردردهای مکرر

سردرد و حملات میگرن می تواند بسیار ناراحت کننده باشد و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، نیمی از بزرگسالان در سراسر جهان در سال گذشته سردرد را تجربه کرده اند.

به گزارش سرگرمی برای همه، سردرد می تواند شدید یا یک درد مبهم باشد که چند روز طول بکشد. با این حال، علاوه بر مسکن ها و مسکن ها، می توانید اقدامات ساده ای برای تسکین این درد ناخوشایند انجام دهید.

برخی از این اقدامات را در زیر به نقل از وب سایت “Mayo Clinic” بیان خواهیم کرد:

* به طور منظم تمرین کن.

ورزش تنها موثرترین تغییر سبک زندگی است که شدت سردرد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. فعالیت بدنی یک تسکین دهنده استرس طبیعی است که تنش را که می تواند باعث سردرد شود را کاهش می دهد و اندورفین را آزاد می کند. اندورفین سیگنال های درد را در مغز مسدود می کند. حداقل پنج روز در هفته 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​انجام دهید.

* کافئین را محدود کنید.

برخی از داروهای سردرد بدون نسخه حاوی کافئین هستند. مقدار کمی کافئین می تواند به توقف سردرد شما کمک کند. با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث سردرد شود. این داروها فشار خون را بیش از حد افزایش می دهند و می توانند باعث سردرد شوند. به طور کلی، تا 400 میلی گرم کافئین در روز برای اکثر بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود. نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند به ویژه سرشار از کافئین باشند، بنابراین مراقب مصرف خود باشید.

* رژیم غذایی سالم داشته باشید.

برخی از افرادی که از سردردهای مزمن یا میگرن رنج می برند با تغییر رژیم غذایی خود برای حذف برخی غذاها تسکین یافته اند. برای برخی، برخی غذاها می توانند باعث سردرد شوند و برای برخی دیگر، برخی مواد شیمیایی موجود در غذاها محرک هایی هستند که آستانه سردرد را افزایش می دهند. برخی از غذاهای رایجی که برای کاهش سردرد باید از آنها پرهیز کرد عبارتند از غذاهای بسیار فرآوری شده، کافئین، شکلات، گوشت های فرآوری شده با نیترات بالا، غذاهای پر قند و گلوتن. علاوه بر این، مولتی ویتامین ها و مکمل های روزانه حاوی ریبوفلاوین و منیزیم نیز به کاهش شدت سردرد کمک می کند.

* به اندازه کافی خوابیدن.

از کم یا زیاد خوابیدن خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث میگرن شود. کمبود خواب می تواند منجر به ترشح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول شود. اگر خروپف می کنید، با پزشک خود در مورد راه های درمان آپنه خواب صحبت کنید، زیرا آپنه خواب درمان نشده می تواند منجر به فشار خون بالا، افزایش سردرد و حتی خطر سکته شود.

* تا حد امکان از استرس دوری کنید.

سردرد زمانی که تحت استرس هستید بیشتر اتفاق می افتد. استرس یکی از دلایل رایج سردردهای تنشی و میگرن است. همچنین می تواند باعث ایجاد یا تشدید انواع دیگر سردردها شود. تکنیک های آرام سازی می توانند علائم استرس از جمله سردرد را کاهش دهند. وقت گذاشتن برای فعالیت های لذت بخش مانند گوش دادن به موسیقی، ورزش و مطالعه می تواند کمک کننده باشد. همچنین، حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز باشد، برای استراحت از طریق مدیتیشن، یوگا و غیره وقت بگذارید. بیشتر سردردها جای نگرانی ندارند. اما اگر سردرد چند بار در هفته اتفاق می افتد، ناتوان کننده است، بیش از یک روز طول می کشد یا در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند، با پزشک خود صحبت کنید.

انتهای پیام