علمی و پزشکی

رژیم غذایی به همراه پروتئین بیشتر زندگی سالم تری را ایجاد می‌کند

رژیم غذایی به همراه پروتئین بیشتر زندگی سالم تری را ایجاد می‌کند

به گزارش دکتر نیوز، بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه راتگرز در ایالات متحده انجام شده است، مصرف زیاد پروتئین در رژیم غذایی منجر به انتخاب بهتر مواد غذایی می‌شود و به جلوگیری از کاهش شدید عضله کمک می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، تجزیه و تحلیل داده های ترکیبی از آزمایش های متعدد کاهش وزن انجام شده بر روی راتگرز نشان می دهد که حتی افزایش اندک پروتئین دریافتی که از 18 درصد رژیم غذایی فرد به 20 درصد افزایش می یابد، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت انسان دارد. انتخاب های غذایی شایان ذکر است که جذب پروتئین های خود انتخابی و کاهش جذب غلات تصفیه شده با جذب کمی بیشتر سبزیجات سبز رنگ در رژیم غذایی و افزودن شکر اضافی، مستلزم قند اضافی است. بالاخره این دقیقاً همان چیزی است که ما پیدا کردیم.

علاوه بر این، محققان دریافتند که مصرف زیاد پروتئین مزایای دیگری برای کسانی که غذا می خورند دارد، از جمله کاهش توده بدون چربی که اغلب با کاهش وزن همراه است.

غذاهای کاهش وزن که از محدودیت کالری استفاده می کنند اغلب می توانند رژیم گیرندگان را تشویق کنند که از غذاهای سالم حاوی ریزمغذی هایی مانند آهن و روی خودداری کنند. به گفته محققان، مصرف زیاد پروتئین اغلب با نتایج سالم مرتبط است، اما رابطه بین مصرف پروتئین و کیفیت غذا به خوبی شناخته نشده است.

آنا اوگلوی، محقق و دانشجوی دکترا در گروه تغذیه در دانشکده علوم زیست‌محیطی و بیولوژیکی راتگرز، می‌گوید: «اثرات پروتئین رژیمی که خود انتخاب می‌شود بر کیفیت غذا قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود». بررسی رابطه بین مصرف پروتئین و کیفیت رژیم بسیار مهم است زیرا استانداردهای رژیم غذایی اغلب در ایالات متحده کم در نظر گرفته می شوند و رژیم های کاهش وزن با پروتئین بالا رایج هستند.

این ارقام نتیجه تحقیقات بر روی بیش از 200 مرد و زن است که در دو دهه گذشته در آزمایش‌های بالینی در راتگرز شرکت کرده‌اند که توسط مؤسسه ملی بهداشت ارائه شده است. موسسه پیشرفت علوم غذایی و تغذیه در واشنگتن دی سی، تحلیلی از تاریخچه غذا و استانداردهای تغذیه ای برای این مطالعه ارائه کرد. شرکت کنندگان در محدوده سنی 24 تا 75 سال بودند و شاخص توده بدنی آنها ثبت شد تا بتوان آنها را به دو گروه دارای اضافه وزن یا چاق طبقه بندی کرد. همه شرکت‌کنندگان تشویق شدند تا از یک رژیم غذایی 500 کالری برای کاهش وزن پیروی کنند و در یک دوره 6 ماهه از حمایت تغذیه‌ای و مشاوره منظم برخوردار شوند.

توصیه های تغذیه ای بر اساس دستورالعمل های آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا و انجمن دیابت آمریکا به شرکت کنندگان ارائه شد. آنها تشویق شدند که 18 درصد از کالری دریافتی خود را از پروتئین بدون چربی مانند مرغ، گوشت قرمز فرآوری نشده، ماهی، لوبیا و محصولات لبنی مصرف کنند و کالری خود را با میوه ها، سبزیجات و غلات کامل متعادل کنند. آنها از استفاده از چربی های اشباع، غلات تصفیه شده، شکر و نمک منع شدند.

شرکت کنندگان سوابق غذا را با جزئیات ثبت کردند و محققان کیفیت رژیم غذایی، انواع خاص غذای مورد استفاده، نسبت ها و منابع خاص پروتئین را تجزیه و تحلیل کردند.

سپس محققان شرکت‌کنندگانی را که مصرف پروتئین خود را به دو گروه انتخاب کردند: پروتئین کم برای 18 درصد کل کالری پروتئین یا پروتئین بالا برای 20 درصد کل پروتئین دریافتی را شناسایی کردند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد:

  • گروه های کم پروتئین و پر پروتئین در مدت 6 ماه وزن یکسانی را از دست دادند که حدود 5 درصد وزن بدن آنها است.
  • افراد گروه پر پروتئین ترکیبی از غذاهای سالم را برای خوردن انتخاب کردند.
  • به ویژه افرادی که در گروه پر پروتئین قرار داشتند، مصرف سبزیجات سبز رنگ را افزایش دادند و قند و غلات تصفیه شده را کاهش دادند.
  • افراد گروه پر پروتئین توانستند توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنند.
  • نتایج در مجله پزشکی Obesity منتشر شد.

منبع: /https://doctor-news.ir/1975