FATF چگونه به فراگیر شدن و هدفمند کردن تحریم‌ها کمک می‌کند؟/ ماجرای کتاب «اتاق جنگ در خزانه‌داری» آمریکا

تاریخچه کمیته عملیات مالی و مشخصات -2؛

کتاب

گروه بین الملل خبرگزاری آنا– مسعود براتی ؛ “در حوزه تحریم های بانکی ثانویه ، با دو دسته تحریم روبرو هستیم.”

اول ، “تحریم های هدفمند”. اینها تحریمهایی است که از سال 2001 توسط دولت آمریكا اعمال شده است ، “ما در كنار آنها هستیم”.

هدف از تحریم های مالی هدف خاتمه بخشیدن به زنجیره خدمات مالی است ، به این معنی که اگر ایالات متحده موجودیتی مانند القاعده را تحمیل کند ، این تحریم های ثانویه را بر هر موسسه مالی که خدمات مالی به القاعده ارائه می دهد ، تشخیص و مجازات خواهد کرد. با توجه به: تحریم های هدفمند عمدتاً منوط به دستورات اجرایی رئیس جمهور ایالات متحده است ، مانند دستورالعمل اجرایی 13224 ، دستور ضد تروریسم و ​​13382 ، و مقابله با تأمین مالی فعالیت های انتشار.

دوم ، “مثله کردن تحریم ها”. تحریم های ثانویه نتوانسته اند اهداف ایالات متحده را برای ایران برآورده کنند ، بنابراین از سال 2010 شاهد تحریم های تحریف شده در مورد تحریم های بانکی ثانویه توسط کنگره آمریکا هستیم.

تحریم هایی مانند قانون جامع تحریم ها (CISADA) ، سازمان دفاع ملی 2012 قانونی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی را تحریم می کند ، قانون کاهش تهدیدات علیه ایران (FTA) ، 2012. و در سال 2013 این تحریم ها فضای تحریم ها را که جنگ اقتصادی نامیده می شود ، تشدید می کند.

هر دو نوع تحریم ها بر روابط مالی و بانکی متمرکز است ، اما تفاوت تحریم های نوع دوم با نوع اول تحریم ها این است که تحریم های فاجعه بار متوجه بانک های بزرگ بین المللی هستند. یعنی در تحریم هایی مانند قانون تحریم های ایران (CISADA) و سایر تحریم ها ، تمرکز روی بانک های بزرگ بین المللی است.

ایالات متحده بانکهای بزرگی را ارائه می دهد که خدمات مالی ارائه می دهند ، اگر آنها مستقیم یا غیرمستقیم به یکی از اشخاص حقیقی “مجازات شده” توسط آن کشور خدمت کنند ، بانک جریمه می شود ، ورود آن به سیستم پرداخت دلار به حالت تعلیق در می آید. یعنی قدرتمندترین ابزاری که ایالات متحده در بانکداری جهانی دارد این است که به آمریکا قدرت اعمال قدرت را می دهد.


بیشتر بخوانید:

سه ماموریت FATF کدامند؟


هر دو نوع تحریم براساس روابط بانکی است ؛ بنابراین ، شفافیت در زمینه روابط بانکی در شناسایی متخلفان در این زمینه ، در اجرای بهتر قانون و همچنین در شناسایی متخلفان در لایه تحریم ها بسیار مهم است.

معاون وزیر خزانه داری خوان آرارات که از سال 2001 در دولت بوش جونیور خدمت می کرد ، در کتابی به نام اتاق جنگ خزانه داری پس از سال 2001 نوشت که موضوع تحریم های هدفمند به این دلیل مطرح شد که هدف آن دامنه دارتر کردن آن بود. لیستی از مutesسسات مبارزه با پولشویی تهیه شد که به ویژه بر روی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تمرکز داشت.

رایزنی ایالات متحده نتیجه گرفت که باید استانداردهای FATF اصلاح شود تا به موضوع تروریسم اضافه شود.

سپس آنها وارد جلسه ای به ریاست جیم ایمی بورل شدند که در نهایت نتیجه گرفت که استانداردهای FATF تغییر کرده و مشکل تروریسم افزایش یافته است. وی افزود که گروه ویژه اقدام مالی سرانجام موافقت کرد که پیشنهادهای خاصی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم ارائه دهد.

برای مطالعه استانداردها ، بانک جهانی ، صندوق بین المللی پول و سازمان ملل مانند بانک جهانی ، صندوق بین المللی پول و سازمان ملل پروتکل هایی را در اجرای سیاست های خود تصویب کرده و در مورد اصلاحاتی که منجر به حمایت جهانی می شود توافق کرده اند. از سال 2008 ، مأموریت های FATF با موضوع مقابله با بودجه همراه شده اند.

بعداً آدام اوبوبین ، معاون وزیر خزانه داری آمریکا ، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا شد. بررسی این اسناد نشان می دهد که برای دولت ایالات متحده ، به ویژه وزارت خزانه داری آمریکا ، FATF ابزاری برای پایان دادن به چرخه تحریم است.

کتاب

وی افزود که گروه ویژه اقدام مالی سرانجام موافقت کرد که پیشنهادهای خاصی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم ارائه دهد. برای یادگیری استانداردها ، م institutionsسساتی مانند بانک جهانی ، صندوق بین المللی پول و سازمان ملل پروتکل هایی را در اجرای سیاست های خود تصویب کرده و در مورد اصلاحاتی که منجر به حمایت جهانی شود توافق کردند.

از سال 2008 ، موضوع مبارزه با بودجه انتشار به مأموریت های FATF اضافه شده است. دستیار وزیر دارایی Adam ub ubin ، که به عنوان معاون وزیر خزانه داری منصوب شده است ، و Glaser ، دستیار وزیر سنا ، توضیح دادند که وزارت دارایی همچنان به عنوان یک رهبر فعال در FATF بازی می کند.

بررسی این اسناد نشان می دهد که برای دولت ایالات متحده ، به ویژه وزارت خزانه داری آمریکا ، FATF ابزاری برای پایان دادن به چرخه تحریم است.

انتهای پیام / 4033 /