عمومی

تحریم اساسا از راهکارهای حزب دموکرات است

مهدی فاضلی ، کارشناس امور بین الملل ، عصر امروز در تیتر خبر گفت: “تحت ترامپ ، چهره واقعی ایالات متحده ، واقعیت های یک سیستم منحرف آمریکایی ، بدون روتوش انجام شد.

این کارشناس با توجه به کاهش شدید محبوبیت ترامپ ، طبق نظرسنجی PU ، افزود: “نفرت از ترامپ در ایران به دلیل نقش وی در تشدید تحریم های ترور ژنرال قاسم سلیمانی دو برابر شده است.”

فاضل گفت. “بحث تحریم ها عمدتاً استراتژی دموکرات ها است. تحریم ها علیه جمهوری اسلامی توسط کلینتون ، که یک دموکرات بود ، آغاز شد و در دولت های بعدی ادامه داشت. حداكثر مجازاتهای پیشنهادی اوباما در كنگره آمریكا تصویب شد. این موضوع توسط دولت بایدن تردیدی نیست.

این کارشناس امور بین الملل گفت: “موضع جمهوری خواهان واضح تر است ، اما رفتار دموکرات ها فریبکارانه پیچیده است.”

فضائلی گفت: “بایدن ، تیمش از ترامپ محافظت می کند ، او از تحریم ها ، دستاوردهای خود استفاده خواهد کرد ، همانطور که دولت اوباما بیشتر تحریم های اساسی را حفظ کرد.”

این کارشناس افزود. دموکرات ها و جمهوری خواهان در فشار بر جمهوری اسلامی تفاوتی ندارند. »

سید علا aاللال دهقانی فیروزآبادی ، یکی دیگر از کارشناسان امور بین الملل ، گفت که ترامپ در طول چهار سال حضور در کاخ سفید ، به ویژه در مورد ایران ، در سیاست خارجی خود موفقیت زیادی کسب نکرده است. هر دو طرف توافق کردند که ایران را محدود ، محروم یا کنترل کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد. “سیاست بایدن در قبال ایران تعاملی است که شامل همان نقشی است که اوباما پس از بوش بازی کرد.”

دهقانی گفت که ایالات متحده در تلاش است بازگشت خود به برجام را به عنوان امتیازی برای ایران نشان دهد. “یکی از ترفندهای ایالات متحده این است که” امتیازات پوچ “خیالی داده و به طرف مقابل ارائه دهد. برجام از ایران کم ندارد ، اما ایالات متحده بدهی های زیادی دارد ، چک های برگشتی دارد که باید آن ها را پرداخت کند و کلی نیز تعهد پرداخت آنها را دارد.

او اضافه کرد. “بایدن از برجام به عنوان یک ابزار چانه زنی استفاده خواهد کرد ، او سعی خواهد کرد با بازگشت به برجام بازی باخته را به یک بازی سودآور تبدیل کند ، اما رفتار ایالات متحده باید تغییر کند تا رفتار ایران نیز تغییر کند.”

دهقان تأکید کرد که بایدن پیچیده تر ، متنوع تر از ترامپ خواهد بود ، از طریق نهادهای بین المللی عمل خواهد کرد ، از طریق چند جانبه گرایی ، از طریق اجماع بین المللی ، گام به گام جلو خواهد رفت.

کارشناس گفت. وی افزود: “یكی از اهداف ترامپ یا آمریكا برای اعمال حداكثر فشار بر ایران ، تقسیم مردم از دولت ، ایجاد اختلاف بین مردم و دولت است.”