بین الملل

ترامپ: سخنرانی بایدن یک “تئاتر سیاسی” بود

ترامپ سخنرانی بایدن در سالگرد حمله به کنگره را «نمایش سیاسی» با هدف منحرف کردن تمرکز خواند.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از هیل، دونالد ترامپ در واکنش به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت که تاکید وی بر نقش او در این قیام باعث تعمیق شکاف سیاسی در این کشور می شود.

ترامپ در بیانیه ای که در پایان سخنرانی ترامپ منتشر کرد، این سخنرانی را یک نمایش سیاسی خواند. این تئاتر سیاسی به سادگی از این واقعیت منحرف می شود که بایدن کاملاً شکست خورده است.»

ترامپ گفت بایدن “امروز از نام من برای ایجاد تفرقه بیشتر در ایالات متحده استفاده کرد.”

در حالی که بایدن به طور غیرمستقیم ترامپ را مقصر این قیام می‌دانست، اما در طول سخنرانی خود بارها به رئیس‌جمهور سابق اشاره می‌کرد، اما نامی از ترامپ نبرد.

ترامپ در این بیانیه ادعاهای خود مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 را تکرار کرد و به این نکته اشاره کرد که چرا کمیسیون انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در مورد حملات 6 ژانویه “در مورد انتخابات ریاست جمهوری تقلبی 2020 بحث نمی کند.”

او بار دیگر تاکید کرد که “دروغ بزرگ” انتخابات است، نه ادعای تقلب او.

“به این دلیل است که آنها هیچ پاسخ یا توجیهی برای آنچه اتفاق افتاده است ندارند. ترامپ گفت: «آنها از چیزی فرار کردند، این منجر به نابودی کشور ما می شود. آنها می خواهند همه شایعات مربوط به انتخابات لغو شود.

تلاش‌های مشروع متعدد توسط متحدان ترامپ و ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در دادگاه‌های سراسر کشور، از جمله دادگاه عالی، شکست خورده است. نتایج انتخابات تایید شده توسط هر ایالت نیز معتبر تلقی شد.

قیام 6 ژانویه تلاش حامیان ترامپ برای ممانعت از شمارش آرای هیئت الکترال توسط کنگره بود که پیروزی بایدن را تایید کرد.

بایدن ترامپ را “رئیس جمهور سابق شکست خورده” خواند. بایدن گفت: «او فقط یک رئیس‌جمهور سابق نیست، او یک رئیس‌جمهور سابق است که در یک انتخابات کامل، آزاد و منصفانه با بیش از ۷ میلیون رأی شکست خورد.

انتهای پیام: