عمومی

طرز فکر بایدن،برای بن سلمان ترسناک است

این به دلیل این واقعیت است که بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی خود به حقوق بشر ، ارتباط مالی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ و همچنین ترور روزنامه نگار منتقد سعودی ، العمل خاشقچی اشاره کرد. روشن است که با ورود بایدن به کاخ سفید ، اول از همه ، مسائل حقوق بشر در کشورهای حوزه خلیج فارس ، سرکوب معترضان در بحرین توسط رژیم آل خلیفه ، ترور یمن بی دفاع مورد توجه بایدن و تیم سیاست خارجی وی قرار گرفت. این دو کشور – امارات متحده عربی – بحرین ، موقعیت اسلامی خود را از دست داده و در میان سایر کشورهای عربی منزوی شده و روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کنند.

اگرچه باید در نظر گرفت که رویکرد حزب دموکرات نسبت به رژیمهای مرتجع در خلیج فارس با رویکردهای جمهوری خواهان و دونالد ترامپ متفاوت است. بنابراین ، آنها هرگز با این حالت سازگار نیستند. دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاخ سفید را ترک می کند و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی چهار سال گذشته حدود 500 میلیارد دلار بدهکار است که به عنوان نوعی همکاری اقتصادی یا بهتر بگوییم دیه به ایالات متحده است. او پول پرداخت کرد که در نهایت هیچ فایده ای برای او نداشت.

محمد بن سلمان بیشترین نگرانی را در مورد تفکر جو بایدن در مورد او دارد. رئیس جمهور جدید آمریکا معتقد است که وی صلاحیت های لازم برای پادشاهی عربستان را ندارد ، باید از سمت ولیعهد کشورش استعفا دهد و محمد بن نایف ولیعهد سابق وی را جایگزین کند. امارات متحده عربی همچنین می ترسد که بایدن و تیمش بر روی درگیری نظامی در یمن و کشته شدن مردم بی دفاع آن تمرکز کنند. تا آن زمان ، موضوع سازش با رژیم صهیونیستی نمی تواند یک امتیاز برای امارات باشد ، زیرا وظیفه اصلی دولت جدید ایالات متحده حقوق بشر است ، در حالی که دونالد ترامپ تلاش کرد کشورهای عربی را برای امضای توافق با اسرائیل تحت فشار قرار دهد. از لابی صهیونیستی پشتیبانی کنید ، اما این کشورهای عربی متوجه نشده اند که جامعه آمریکا تصمیم جدیدی را اتخاذ کرده است که مصمم است به تغییرات اساسی جدید دست یابد. این رژیم ها تصور می کردند که دونالد ترامپ در دور دوم نیز پیروز انتخابات خواهد شد ، اما معلوم شد که محاسبات آنها اشتباه بوده است. “شکست ترامپ برای آنها یک شکست بزرگ است ، زیرا” هیچ ترامپ در کاخ سفید وجود ندارد که از آنها حمایت کند. مقداری چتر گم کردند. بنابراین ، به نظر می رسد ورود بایدن به کاخ سفید تغییر اساسی در سه کشور عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که کشورهای عربی دیگر قادر نیستند از طریق لابی ضد ایرانی و ضد قانونی خود بر حزب دموکرات تأثیر بگذارند. آنها در زمان دولت دونالد ترامپ دچار لغزش شدند و از هیچ تلاشی برای تأثیرگذاری بر او دریغ نکردند. به نظر می رسد با به قدرت رسیدن بایدن ، این کشورها نفوذ خود را در تصمیمات ایالات متحده ، به ویژه در مورد ایران از دست خواهند داد. بایدن قصد دارد به محض ورود به توافق هسته ای با ایران ، ایالات متحده را به کاخ سفید بازگرداند و برخی از تحریم های تحریف آمیز را که به درخواست دولت عرب از سوی دولت ترامپ علیه ایران اعمال شده بود ، لغو خواهد کرد. این مسئله برای رژیم های عربی مسئله مطبوعی نیست.

310311: