بین الملل

ترامپ: حمله به عراق بدترین تصمیم در تاریخ آمریکا بود

رئیس جمهور گفت: حمله رئیس جمهور جورج دبلیو بوش به عراق در سال 2003 بدترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا با مخالفت با سیاست خارجی دولت بوش در شروع جنگ عراق پس از 9/11 ، گفت: “ببینید نیروهای امنیتی ما چه کاری انجام می دهند. در حال حاضر ما به روش دیگری هستیم. ما تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان را به 8000 کاهش داده ایم.” در عراق به 4000 و در سوریه صفر است.

ترامپ گفت: “نه تنها در صورت لزوم به جنگ خواهیم رفت بلکه 8 میلیارد دلار برای بدترین تصمیمات برای رفتن به خاورمیانه صرف کرده ایم.” احتمالاً بزرگترین ایده در تاریخ ایالات متحده است. میلیون ها نفر از هر دو طرف کشته شدند.

وی گفت: “ما به عنوان یک نیروی پلیس در حال جنگ هستیم.” ما یک افسر پلیس راهنمایی و رانندگی در آنجا داریم. اگر مردم برای یکدیگر می جنگید ، ما نبردیم. من این را بدترین تصمیم در تاریخ کشورمان می دانم.

در جای دیگر در اظهارات خود ، ترامپ گفت پیروزی وی در انتخابات گذشته تنها دلیل عدم جنگ ایالات متحده با کره شمالی است.

وی یادآور شد: “به یاد داشته باشید همه گفتند که من به دلیل شخصیتم در 24 ساعت ریاست جمهوری من به جنگ خواهم رفت. من نمی فهمم.

وی در مصاحبه با نیویورک پست گفت: “فکر می کنم میراث من رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.” این تنها کاری است که من می خواهم انجام دهم ، رئیس جمهور یک جمهوری بزرگ باشم ، از مردم مراقبت کنید و از آنها محافظت کنید.

انتهای پیام