بین الملل

حضور پاپ در عراق امن، مدیون خون شهید سلیمانی است/ انتقاد کاربران فضای مجازی از سکوت پاپ در برابر سبعیت آمریکا

حواشی سفر رهبر کاتولیک های جهانی به عراق ؛

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، پاپ فرانسیس علی رغم فوران تاج ، حتی مسئول هماهنگی بازدید از دفتر واتیکان در بغداد ، عازم عراق شده است. صرف نظر از مسئله وحدت ، که آموزه مشترک همه ادیان الهی است و بر برادری و اتحاد در مسیحیت اسلام تأکید دارد ، حضور رهبر کاتولیک جهان در عراق قابل تأمل است.

رهبر کاتولیک در دیدار کوتاه خود با آیت الله سیستانی ، بخشهایی از آن در بیانیه واتیکان و در بخشی دیگر ، در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی منعکس شد و خواستار پایان دادن به صلح ، جنگ و خشونت در کشور شد. البته وی به محض ورود به بغداد اظهارات مشابهی را بیان کرد. “پاپ عراقی ها را به پایان دادن به درگیری ها فرا می خواند ،

او اضافه کرد. “عجیب است که پاپ اشاره ای به قربانیان ایالات متحده نکرده است ، که فقط باعث جنگ آمریکا در عراق شده است. شما چشم خود را بر جنایاتی که ایالات متحده و اسرائیل در منطقه مرتکب شده اند می بندید ، پس چگونه می خواهید پیام آور صلح و دوستی باشید؟

اگر مسائل وحدت مذهبی و گفتگو را از این سفر خارج کنیم ، فضای عراق بحرانی تر است و سیاستمداران و حامیان عراقی از نتیجه آن چندان راضی نیستند. ابوعلی العسکری رئیس امنیت گردان حزب الله نوشت: “نباید زیاد به سفر پاپ واتیکان به عراق خوشبین بود ، وی فکر کرد که سفر وی شرایط را بدتر خواهد کرد.” در شرایط فعلی ، ما تأکید می کنیم که هیچ گفتگویی با غاصبان ، قاتلان سرزمین فلسطین (رژیم صهیونیستی) وجود ندارد. به ویژه پس از عادی سازی توسط برخی از خائنین امت به این رژیم.

وی درباره موضوع گفتگوی بین ادیان در شهر اور در رابطه با رهنمودهای پاپ هشدار داد و گفت:

کاربران شبکه های اجتماعی در عراق معتقدند که اگر پاپ فرانسیس جرئت اقدام در کشوری را که تحت سلطه داعش است ، برای ارتکاب جنایات فجیع قرن انجام دهد ، این نتیجه رهبران مقاومت ، حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس است. . که بر تمام عراق حکومت می کرد. بدون امنیت سالها طول می کشید تا یک رهبر مذهبی مانند پاپ در نجف بغداد در انظار عمومی ظاهر شود و از صلح صحبت کند.

به گفته این کاربر عرب زبان ، اگر شهدا ، سلیمان مهندس نبود ، هیچ کلیسایی در عراق وجود نداشت و پاپ نمی توانست به این کشور عزیمت کند.

آیا رهبر کاتولیک جهان می داند مهندسان سلیمان ، اولین مدافعان نژادها ، ادیان آسمانی ، نگهبانان کلیساها و معابد ، از خطرات داعش در امان هستند؟ آیا وی از کسانی که دستور ترور رهبران مقاومت که داعش را در منطقه برافراشته اند ، دستور داده است؟

این احتمالاً بهترین تفسیر درباره امنیت عراق است ، زیرا کاربران منطقه به یک پوستر محبوب شبکه های اجتماعی پاسخ می دهند. “آیا پاپ می داند این دستی است که زنگ ها را به کلیساها بازمی گرداند؟”

انتهای پیام / 4033 /