بین الملل

کاخ سفید: هیچ نیروی رزمی آمریکایی در حال حاضر در عراق وجود ندارد

شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه؛ هماهنگ کننده شمال آفریقا مدعی است که در حال حاضر هیچ نیروی آمریکایی در عراق وجود ندارد.

به گزارش سرگرمی برای همه، برت مک گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا پس از دیدار با مقامات عراقی گفت که به مقامات عراقی گفته است که در حال حاضر هیچ نظامی آمریکایی در این کشور وجود ندارد.

به گزارش المیادین، هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرده است که بایدن به نتایج گفت و گوی راهبردی با دولت عراق متعهد است.

وی افزود: خروج نیروهای آمریکایی از عراق ممکن است به دلیل نیروهای امنیتی عراق و همچنین پیشرفت عظیم پیشمرگه ها در مبارزه با داعش باشد.

برت مک گورک تاکید کرد که نیروهای باقی مانده ائتلاف در عراق به درخواست بغداد حضور خواهند داشت که تنها هدف آنها مشاوره برای کمک به تقویت نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش است.

وی گفت: تعهد بلندمدت آمریکا به عراق در راستای چارچوب توافق راهبردی است.

هماهنگ کننده شورای امنیت ملی خاورمیانه در کاخ سفید روز یکشنبه با مقامات عراقی در بغداد دیدار کرد تا روابط دوجانبه را بررسی کند و به نقش رزمی ائتلاف آمریکا در عراق پایان دهد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است که در چارچوب گفتگوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، دو طرف همچنین روابط دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه بر پایان نقش رزمی ائتلاف آمریکا در عراق، نیاز به تقویت نیروهای امنیتی از طریق رایزنی و نیاز به مبارزه با تروریسم تاکید شده است.

انتهای پیام: