بین الملل

سفیر آمریکا: انتخابات اخیر آرام‌ترین و بهترین انتخابات عراق بود

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که واشنگتن 10 میلیون دلار به یونامی برای برگزاری انتخابات در عراق پرداخت کرده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از میدل ایست نیوز، متیو تولر سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که واشنگتن برای انتخابات عراق 10 میلیون دلار به هیئت سازمان ملل متحد (یونامی) پرداخت کرده است.

تولر در یک سخنرانی در موسسه تحقیقات خاورمیانه در اربیل گفت: کمیسیون عالی انتخابات توانست انتخابات خوبی را در عراق برگزار کند.

وی افزود: “عراقی ها می توانند امور خود را بدون دخالت خارجی انجام دهند. توافق راهبردی روابط ما با عراق را مشخص می کند.”

سفیر آمریکا گفت که آمریکا با ده ها اسب به عراق کمک کرد. عراق گازهای مضر و گلخانه های خود را کاهش خواهد داد.

تولر با بیان اینکه آمریکا خواهان تشکیل دولت جدید عراق در اسرع وقت است، گفت: مسئولیت ما تضمین امنیت و ثبات عراق است و ایالات متحده معتقد است که باید به همکاری با عراق ادامه دهد.

وی گفت: عراق با مسائل مربوط به برق، آموزش، محیط زیست مواجه است و ایالات متحده می خواهد این مناطق را تقویت کند. ما از مردم عراق می خواهیم که روی پای خود بایستند».

وی گفت: «جامعه بین المللی، سازمان ملل و ایالات متحده تاکید کرده اند که مردم عراق سزاوار حکومتی مبتنی بر انتقال مسالمت آمیز قدرت هستند.

وی در خصوص انتخابات اخیر عراق نیز گفت: این انتخابات از نظر فنی موفق بود، از تدارکات قبلی، آرام‌ترین و بهترین انتخاباتی بود که در این کشور برگزار شد.»

تولر گفت: “ما می خواهیم دولت عراق به صورت مسالمت آمیز و بدون هیچ گونه مداخله ای تشکیل شود. دولت نباید مبتنی بر خشونت باشد.”

سفیر آمریکا به پایان رسید. تصمیم برای تشکیل دولت متعلق به مردم عراق است، زیرا این ملت بودند که در انتخابات رای دادند.»

انتهای پیام: