علمی و پزشکی

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شفاف ، اپیدمیولوژیست ها هنوز در حال بررسی علل شیوع مسمومیت غذایی Chipotel در برزیل به دلیل جهش میکروسفالی هستند ، اما در برخی موارد ، سالها یا حتی دهه ها پس از شیوع ، هنوز پاسخ قابل قبولی نمی یابند. موارد زیر برخی از آنهاست که هنوز پاسخی برای آنها پیدا نشده است.

1 بیماری ناشی از گرد و غبار

مردم در غرب ایالات متحده به ویژه در برابر عفونت قارچی به نام کوکسیدیوئیدومایکوزیس یا تب دره آسیب پذیر هستند ، که 100 سال بدون پاسخ می ماند.

این بیماری که ناشی از استنشاق اسپور قارچ در ریه ها به دلیل پنهان کاری است ، در غرب ایالات متحده در حال افزایش است ، در اوایل دهه 1990 جهش زیادی در موارد وجود دارد. در اوایل سال 2000 ، دو موج دیگر تب دره در دو زندان ایالت شیوع یافت و ده ها زندانی را به کام مرگ کشاند. در سطح ملی ، بیش از 20،000 مورد در سال 2011 گزارش شده است که از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است. به دلایلی که هنوز توسط پزشکان درک نشده است ، قارچ به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و باعث می شود که به اصطلاح کوکسیدیوئیدومایکوزیس به مغز گسترش یابد و باعث تومور مغزی شود.

27 کاهش فلج اطفال

با گذشت بیش از 30 سال از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا بر اثر بیماری ناتوان کننده ای که باعث فلج اطفال در سال 2014 شد ، جان خود را از دست دادند. از آن زمان ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده 120 مورد را آزمایش کرده است. علائم شامل ضعف عضلانی ، ناهنجاری های ستون فقرات و دشواری راه رفتن مانند فلج اطفال است که در بیماران فلج اطفال منفی گزارش شده است. علل خاص این بیماری هنوز در دست بررسی است.

3 یک رویای عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، یک میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری به نام انسفالیت رخوت که دچار علت آن هنوز برای دانشمندان ناشناخته است ، مبتلا شدند. با این بیماری ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا گفتگو به خواب عمیقی فرو می روند که ممکن است روزها طول بکشد. طبق آمار ، تقریباً نیمی از مبتلایان به این بیماری فوت کرده اند و بازماندگان علائم بالاتری دارند ، شبیه به بیماری روانی پارکینسون.

در آن زمان ، کنستانتین فون اکونومو ، متخصص مغز و اعصاب وین ، متوجه تومور هیپوتالاموس در مغز یک بیمار در دهه 1960 شد.

4 ترفند عجیب و غریب برای دختران نوجوان

لکنت در سر یکی از علائمی بود که در اواخر سال 2011 به طرز عجیبی در دختران نوجوان در لو نیویورک مشاهده شد. بسیاری از قربانیان دختر دبیرستانی بودند که داستانهای عجیب آنها بدون دلیل مشخص ماهها گفته می شد. برخی از روانشناسان استرس توده ای و هیستری را مقصر می دانند ، در حالی که برخی دیگر مصونیت از خود کودک را مقصر می دانند. هنوز در مورد علت این حادثه اختلاف نظر وجود دارد ، هنوز پاسخ روشنی پیدا نشده است.