عمومی

۱۰ لحظه ماندگار کارلوس کی‌روش در ایران

در اولین دوره حضور کی روش، 10 مسابقه بیشتر از سایر دیدارها مورد توجه قرار گرفت و با وجود گذشت سال ها از این دیدارها، فوتبالدوستان هنوز خاطرات تلخ و شیرین آن را فراموش نکرده اند.

به گزارش سرگرمی برای همه، اخبار آنلاین وی نوشت: کارلوس کی روش هفته گذشته بار دیگر هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و دومین دوره حضورش را روی نیمکت ایران آغاز کرد. سرمربی پرتغالی در اولین مرحله حضورش در ایران بیش از هشت سال روی نیمکت تیم ملی نشست و 100 بازی با ایران انجام داد و رکورددار بیشترین بازی مربیگری در تاریخ ایران است. تیم ملی. کی روش در این 100 بازی 60 برد، 27 تساوی و 18 شکست داشت.

این بازیکن پرتغالی در مرحله اول حضورش خاطرات تلخ و شیرین زیادی از خود به جای گذاشت و حتی پس از گذشت چند سال، مسابقات زیادی مطرح می شود و مخالفان و هوادارانش نظرات متفاوتی دارند. بسیاری از منتقدان کی روش معتقدند که در دوران او حتی شکست های تیم ملی مانند شکست مقابل آرژانتین به حماسه تبدیل شد، اما هواداران او معتقدند که بدون کی روش، ایران در مقابل بزرگان جهان شانسی نداشت. فوتبال و در حضور او بود که تیم ملی توانست در برابر این تیم ها نمایش های شایسته ای را به ثبت برساند.

در اولین دوره حضور کی روش، 10 مسابقه بیش از هر مسابقه دیگری رقم خورد و اگرچه این دیدارها سال ها گذشته است، اما فوتبالدوستان خاطرات تلخ و شیرین آن را فراموش نکرده اند.

لبنان یک – ایران صفر، اولین لغزش کی روشی

شکست مقابل لبنان اولین باخت کارلوس کی روش روی نیمکت ایران بود و انتقادات شدید سرمربی پرتغالی را برانگیخت. ایران در آن دیدار از حریف خود غافلگیر شد و با وجود حملات زیاد با دفاع مستحکم لبنان روبرو شد. این اولین و تنها شکست مقابل لبنان در تاریخ تیم ملی بود و باعث انتقادات کی روش شد. تیم ملی بعداً سه بار لبنان را با نتایج 5-0، 4-0 و 4-1 کیروش شکست داد تا انتقام این نتیجه را بگیرد، اما تلخی آن باخت همچنان پابرجاست و بسیاری از آن مسابقه به عنوان بازی استفاده می کنند. نمونه تمسخر کیروشی.

ایران 1 – کره جنوبی صفر، گل ناجی نکو و شروع بردهای پیاپی مقابل کره.

کی روش و تیمش پس از باخت مقابل لبنان، در ورزشگاه آزادی تحت فشار زیادی به مصاف کره جنوبی رفتند. باخت یا حتی تساوی مقابل کره، راهیابی ایران به جام جهانی را سخت می کند و بر حساسیت بازی می افزاید.

در این دیدار کره ای ها حملات زیادی انجام دادند و با اخراج شجاع تیم ملی ده نفره شد. جواد نکونامی در شرایطی که امید چندانی به قهرمانی تیم ملی نبود، موفق شد پاس گل بدهد تا ایران با شکست کره جنوبی به ادامه راه امیدوار باشد. این بازی سرآغاز پیروزی های متوالی ایران مقابل کره جنوبی بود.

کره جنوبی صفر – ایران یک، حماسه اولسان!

پس از شکست مقابل ازبکستان، ایران در راهیابی به جام جهانی بدشانس بود و شاگردان کی روش برای راهیابی به جام جهانی باید از سه بازی اخیر خود برابر قطر، لبنان و کره جنوبی در سه بازی پیروز می شدند. در آن زمان به دلیل اختلاف با کی روش، مهدی رحمتی از تیم کنار گذاشته شد و رحمان احمدی به جای او بازی می کرد. ایران در دو بازی اول خود مقابل قطر و لبنان به پیروزی رسید و به دنبال صعود مقابل کره جنوبی بود. بازی سوم مقابل کره جنوبی یکی از طولانی ترین روزهای کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی بود که تنها گل رضا گوچان نژاد به سود ایران به چهارمین صعود تیم ملی منجر شد.

کولول کی روش با سرمربی کره ای و مشت معروفش پس از گل گوچان نژاد همچنان در ذهن فوتبالدوستان باقی مانده است.

ایران صفر – آرژانتین یک، مازیچ و مسی به قلب ایران ضربه زدند

بعد از قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2014 و همگروهی ایران و آرژانتین، صحبت های زیادی درباره این دیدار و تقابل ایران با ستاره هایی چون لئون مسی، سرخیو آگوئرو، گونزالو هیگواین و آنخل دی ماریا شنیده می شود. ایران در دومین دیدار خود در جام جهانی 2014 به مصاف آرژانتین رفت و با وجود نمایش خوب، مغلوب حریف شد.

تیم ملی موقعیت های گلزنی زیادی مقابل آرژانتین ایجاد کرد و شاید بزرگترین حسرت بازی خطای دژاگه در محوطه جریمه آرژانتین بود که داور میلوراد مازیچ نتوانست حرکت پابلو زابالتا را خطا تشخیص دهد. سرانجام لیونل مسی توانست با نبوغ خود در ثانیه های پایانی دروازه ایران را باز کند.

ایران یک – بوسنی سه، خداحافظی کی روش در رختکن

تیم ملی با کسب یک امتیاز از دو بازی اول جام جهانی 2014، در بازی سوم به مصاف بوسنی رفت. ایران با برد مقابل بوسنی شانس صعود داشت و با توجه به عملکرد درخشانش مقابل آرژانتین، خیلی ها به پیروزی تیم ملی امیدوار بودند.

با این حال شاگردان کی روش مقابل بوسنی عملکرد ضعیفی داشتند و با نتیجه 3-1 شکست خوردند تا جام جهانی برزیل را تنها با یک امتیاز ترک کنند. کی روش پس از این دیدار در رختکن با بازیکنان خداحافظی کرد و قصد داشت ایران را ترک کند. در آن زمان محمود گودرزی که وزیر ورزش بود قصد داشت کی روش را ترک کند اما حمایت بازیکنان تیم ملی سرمربی پرتغالی را مجبور به ادامه کار کرد.

ایران سه – عراق سه، روزی که قصد حذف نداشتیم.

تیم عراق در سال های حضور کی روش گربه سیاه تیم ملی بود و بارها برای ایران دردسرساز شد. تلخ ترین خاطره تیم ملی مقابل همسایه غربی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های 2015 است. ایران بازی را با گل امیدوارکننده سردار آغاز کرد اما اخراج پولادی تمام برنامه های این تیم را به هم زد. عراقی ها در نیمه دوم موفق به گلزنی شدند و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

عراق دو بار در وقت اضافه ایران را پیش انداخت اما گل های مرتضی پورعلیگنجی و رضا گوچان نژاد بازی را به ضربات پنالتی کشاند و عراقی ها توانستند ایران را شکست دهند. تیم ملی در جام ملت های 2015 شرایط بسیار خوبی داشت و شاید اگر می توانستند عراق را حذف کنند می توانستند قهرمان شوند.

ایران دو – ازبکستان صفر، با دومین صعود متوالی تاریخ ساز شد

پس از صعود پر استرس جام جهانی 2014، تیم ملی این بار شرایط متفاوتی را در راه روسیه تجربه کرد و به راحتی به جام جهانی 2018 راه یافت. شاگردان کی روش با پیروزی 2-0 مقابل ازبکستان در آزادی دو هفته مانده به مسابقات مقدماتی راهی جام جهانی شدند. گل های تیم ملی ایران در این دیدار را سردار آزمون و مهدی طارمی به ثمر رساندند.

این اولین بار بود که ایران فرصت حضور در دو جام جهانی متوالی را پیدا کرد و کی روش تنها مربی تیم ملی شد که دو بار برای ایران در جام جهانی نیمکت نشین شد.

ایران یک – مراکش صفر، پایان طلسم 20 ساله

جام جهانی 2018 روسیه برای ایران رویایی آغاز شد و شاگردان کارلوس کی روش اولین گام را برای یک پیروزی شیرین برداشتند. بازی مقابل مراکش شروع خوبی برای ایران نداشت و حریف در دقایق ابتدایی فشار وحشتناکی را اعمال کرد، اما تعادل در ادامه بازی برقرار شد و ایران در نهایت با گل به خودی عزیز مدافع مراکشی پیروز شد. بوهدوز. .

این دومین برد ایران در تاریخ جام جهانی بود و به دوران 20 ساله تیم ملی پایان داد.

ایران 1 – پرتغال 1 پنالتی کریس و اشک طارمی

زمانی که قرعه کشی جام جهانی 2018 به پایان رسید، کمتر کسی فکر می کرد ایران در گروهی که اسپانیا، پرتغال و مراکش در آن حضور دارند، شانس صعود خواهد داشت، اما پیروزی در بازی رفت باعث شد تا شاگردان کی روش علیرغم شکست 1-0 با اندک نتیجه را از پیش رو بردارند. -0 مقابل اسپانیا تا آخرین لحظه به امید صعود.

در نیمه اول دیدار مقابل پرتغال، ریکاردو کورسما با یک ضربه دیدنی حریف را پیش انداخت، اما مهار تماشایی بیرانوند از روی نقطه پنالتی توسط کریستیانو رونالدو، هیجان زیادی به ملی پوشان داد و شاگردان کی روش را تحت فشار قرار داد. حریف گل دقیقه 90 پنالتی انصاری فرد بازی را به تساوی کشاند و تنها یک دقیقه بعد مهدی طارمی فرصتی پیدا کرد تا با استفاده از پاتریسیو دروازه ایران را باز کند و اولین صعود تاریخ ایران را به ارمغان بیاورد، اما ایران تنها چند اینچ از بازی خارج شد. از گروه مرگ

اشک های ستارگان تیم ملی به خصوص مهدی طارمی پس از این نتیجه در ذهن ها باقی مانده است اما با همه این اتفاقات بهترین عملکرد تاریخ تیم ملی در جام جان کاپ 2018 ثبت شد.

ایران صفر – سه نفره ژاپن، پایان تلخ کارلوس

شکست سنگین مقابل ژاپن پایانی برای کارلوس کی روش در تیم ملی بود و او نتوانست ماموریت قهرمانی در جام ملت های آسیا را با موفقیت به پایان برساند. ایران که در این بازی مهدی طارمی را در اختیار نداشت مقابل حریف عملکرد خوبی نداشت تا کی روش با شکستی تلخ ایران را ترک کند.

پس از این بازی منتقدان کی روش به او حمله کردند و از سرمربی پرتغالی این باخت انتقاد کردند. صحنه ماندگار این بازی اعتراض دسته جمعی بازیکنان به داور در حین گل اول ژاپنی ها بود که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

انتهای پیام