عمومی

۴ مدال رنگارنگ نمایندگان ایران در رقابت‌های کشتی بلغارستان

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دانکلوف- نیکولای پتروف از 29 بهمن ماه در ولیکو ترانوو بلغارستان آغاز شده و یکشنبه اول اسفندماه به پایان می رسد.

در پایان دومین روز از مسابقات کشتی آزاد جام دانکلوف- نیکولای پتروف که عصر جمعه در بلغارستان برگزار شد، میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم و علیرضا عبدلی در وزن 72 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. در وزن 82 کیلوگرم علیرضا محمدی و مصطفی قیاس (مدال برنز) در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در پایان روز دوم نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

کشتی آزاد.
در وزن 61 کیلوگرم داریوش حضرت جولی زاده در دور نخست مقابل کولسنیک از مولداوی با نتیجه 12 بر 10 شکست خورد و با توجه به شکست این حریف از هند راویندر در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم یوسف کامرانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر یک از سد ویسیل مقدونیه گذشت. وی در دور بعد و یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر یک مغلوب رمضان رمضانوف از بلغارستان شد و در فینال به دلیل حضور حریف از دور مسابقات حذف شد. وی در این گروه با نتیجه 7 بر صفر از سد واسیلی پتروف بلغارستان گذشت و وارد بازی رده بندی شد. وی در این بازی با نتیجه 6 بر یک مغلوب جیا آولیانی گرجستانی شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن 79 کیلوگرم مصطفی جیاس در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر حسن بلغاری را شکست داد. وی در دور بعد میرزاگالی از قزاقستان را ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل اشتاینوف در حالی به نیمه نهایی رسید که به دلیل سه اخطاره شدن این حریف روسی با نتیجه 7 بر 1 پیش بود. وی در این مرحله مقابل علی شعبانوف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و موفق به کسب بلیت شد. وی در این بازی با نتیجه 11 بر صفر از سد اریک رینباک استونیایی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلویان با نتیجه 9 بر 2 مغلوب عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان از جمهوری آذربایجان شد که پس از استراحت در دور اول در دور دوم حذف شد.

کشتی فرنگی و رومی.
در وزن 55 کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مغلوب الجزایر شد و با توجه به شکست این کشتی گیر الجزایری در نیمه نهایی، نگهداری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی در دور اول 8 بر صفر دیمیتریویچ از صربستان را شکست داد و در دور بعد 7 بر 3 کانیبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله اریک توربا دارنده مدال نقره اروپا را ۷ بر ۶ شکست داد و به فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی گرجستان دارنده مدال برنز جام جهانی زیر 23 سال را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم علیرضا عبدلی در دور نخست با نتیجه 8 بر یک پورتمانن از سوئیس را شکست داد و در دور بعد علی ارسلان کشتی گیر ایرانی تیم صربستان با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و گروه بازنده ها جای خود را پیدا کرد. مسیر. وی در این گروه رقیب هندی خود را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و صاحب یک بلیت شد. وی در این بازی اوتار ابولادزه گرجستانی را با ضربه فنی شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهدی پس از استراحت دور نخست در دور دوم کیسمون از مجارستان را با نتیجه 8 بر 1 شکست داد و در دور سوم با نتیجه 8 بر یک قرقیزستان را دور زد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گلا بولکوادزه قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان 2 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این بازی برانکو کووسویچ دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

رضا مومنی امروز (جمعه) در وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد در دور نخست با نتیجه 7 بر صفر صالح کاتب از الجزایر را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر مغلوب افغان خشالوف از آذربایجان شد و با شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.