عمومی

کارلوس ترک عادت نکرده است

تیم ملی ایران امروز به مصاف سنگال می رود که پیروزی مقابل اروگوئه توانست بخش قابل توجهی از دلایل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را توجیه کند.

به گزارش سرگرمی برای همه و به نقل از تمرین سهآنقدر او را می شناسیم که حتی از ریش سفیدی که روی صورتش دارد می توان موقعیت ها و دغدغه های فراوان این روزهایش را تشخیص داد. او در روز بازی با اروگوئه با لباس گرمکن و صورت نتراشیده بدون توجه به مراسم بازی های ملی در کنار زمین ظاهر شد. چیزی که در طول این سال ها کمتر در مورد او می دانیم. اگر کارهای مهم تری برای انجام دادن نداشته باشد.

مسلم است همان طور که نمی تواند بهانه ای برای این فرصت محدود داشته باشد، زمان کافی برای ساخت تیمی که بتواند یکی از گزینه های صعود به دور بعد باشد را ندارد. به همین دلیل قصد دارد به قول خودش از هر ثانیه این مینی کمپ استفاده کند تا در صورت عدم پیشروی بتواند در بدترین حالت از آبروی فوتبال ایران پاسداری کند.

شنیده ها از اردوی اتریش حکایت از آن دارد که سرمربی پرتغالی روزانه بیش از 10 ساعت وقت خود را برای آماده سازی تیم ملی و آنالیز حریفان اختصاص می دهد و این به استثنای ساعات حضور در زمین با بازیکنان است.

او این عادت را ترک نکرده و همچنان وسواس عجیبی به جزئیات دارد، به طوری که حتی کمبود زمان کافی نیز باعث نشده که این عادت دیرینه را ترک کند و حتی به گفته برخی بازیکنان حاضر در اردو، حساسیت زیاد شد نه کاهش.. (گفته می شود روز اول در اردوی اتریش با قطر تیرک دروازه ها مشکل داشت و شروع تمرین را سوت نزد تا این مشکل حل شود).

بدون شک خبر عجیب آخرین اردوی تیم ملی در گرمای 40 درجه قطر به گوش او رسیده و شاید به همین دلیل است که می خواهد با بهترین سازی این اردو اختلافات خود را با سرمربی قبلی نشان دهد. شاید نزدیک کوه های آلپ…

اما انگیزه شرکت در بزرگترین و مجلل ترین کارناوال ورزشی جهان برای چهارمین بار افتخار بسیار ارزشمندی بود که فردی با این میزان جاه طلبی نمی توانست به سادگی و بی تفاوتی از کنار آن بگذرد. انعطاف پذیرتر باشید. در رفتار و بیانیه شما

انتشار آن پست معروف در صفحه شخصی اش از فضای صمیمی رختکن تیم، اگرچه از نظر حرفه ای قابل توجیه نیست، اما در کل ارزشش را داشت و نمی توان به تنهایی او را مقصر دانست. در واقع اگر کارلوس کی روش به نسل کنونی تیم ملی ایران که با همه جذابیت ها و افتخاراتش بیشترین نقش را در پیدایش این تیم داشت، اعتقاد زیادی نداشت، هرگز پیشنهاد هدایت تیم ملی را نمی پذیرفت. حتی اگر این پیشنهاد از طرف خانواده باشد.

فراموش نکنیم که با گذشت دو سال، برخی رسانه های داخلی همچنان آلسنو را مقصر هدایت تیم ملی در المپیک می دانند. این حلقه از منتقدان سرمربی سرشناس جهان معتقد است که او بیش از هر چیز می خواست در بازی های المپیک شرکت کند.

برتری مقابل یکی از قدرتمندترین اروگوئه ای های سال های اخیر به بالا که عملکرد قابل قبول تیم ملی از آن تنها در چند جلسه نشان داد هنوز می توان روی درایت این پیرمرد 70 ساله پرتغالی یا به عبارتی دیگر حساب باز کرد. : شما هنوز هم می توانید پشت سر او بازی کنید. انجام داد نقش او بی شباهت به نقش یک حرفه ای بازی های مافیایی نیست که با درک درستی از قوانین بازی و تجزیه و تحلیل ماجراهای روز، تیمش را به بهترین شکل رهبری می کند.

برای اینکه بدانیم مهم ترین دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن شاگردانش از او چیست کافی است به همان کلیپی که همراه با تایید صلاحیت مهدی تاج در صفحه شخصی خود منتشر کرده است برگردیم. اینکه او سال ها در کنار سر الکس فرگوسن بوده و حال و هوای بزرگ ترین رختکن های جهان را تجربه کرده است، در استفاده از کلمات کلیدی و هیجان انگیز کردن بازیکنانش به مرز مهارت رسیده است. در راهروی فدراسیون و مرکز ملی فوتبال و مجموعه پک، نشانی از مقاومت جانانه رامین رضایان در برابر اصرار مهاجمان بی رحم اسپانیایی برای رساندن توپ از روی خط دروازه همچنان پابرجاست. تصویری که بهترین نمونه ممکن از روحیه جنگندگی بازیکنان تیم ملی در آن مسابقات است. در آخرین بازی تیم ملی مقابل اروگوئه، شجاع دو بار با سر توپ را در مقابل شوت های تند سوارز و والورده زد تا از تهدید تیم ملی جلوگیری کند.

به این ترتیب و با توجه به تمام توضیحات بالا، شاید شخص دیگری به جای حاج صفی، طارمی، جهانبخشی، انصاری فرد، عزت اللهی و … تمایل خود را برای حضور دوباره سی کیو روی نیمکت تیم ملی پنهان نکرده باشد. قهرمان جهان. برای رسیدن به خواسته خود حتی با وزیر ورزش هم به یک جلسه محرمانه رفتند و در فضای تیم ملی به بحث های نامتعارف پرداختند.

در واقع باید بپذیریم که در طول این 9 سال بی نظیر در تاریخ فوتبال ایران، این نسل از بازیکنان فعلی تیم ملی زیر نظر این سرمربی مهمترین و بهترین دوران فوتبال در عرصه ملی را سپری کردند. و به عبارتی موقعیت فعلی خود را مدیون او هستند و به جز کارلوس نمی توانند به کسی اعتماد کنند. (البته بحث های زیادی در این مورد وجود دارد، زیرا اگر بخواهیم دقیق و منطقی به این موضوع نگاه کنیم، می توان گفت که مارک ویلموتس با انتقادات فراوانی که به او می شود، قربانی این اعتیاد شدید است).

برد ستاره او مقابل اروگوئه ایده آل ترین اتفاق ممکن برای کی روش در حال حاضر بود. او خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد پاسخ اعتماد خود را از دانش آموزان دریافت کرد. حالا کمتر شاهد انتقادات نسبت به میانگین سنی بالای تیم ملی هستیم، اما کی روش در پاسخ به این انتقاد به نکته درستی اشاره می کند. او معتقد است که قانون افزایش تعداد جایگزین ها که پس از شیوع بیماری همه گیر ایجاد شد، این نقص را کمتر از همیشه نمایان می کند.

کی روش امروز در یکی از مهم ترین لحظات حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، تیمش را مقابل شاگردان الیو سیسه در ورزشگاه موشن اینوست آرنا به میدان می برد. تیمی متحد متشکل از ستارگان برجسته باشگاه های اروپایی که مبارزه با آن را می توان آخرین آزمون جدی تیم ملی ایران قبل از بازی مقابل انگلیس در جام جهانی دانست.

نکته جالب اینکه سنگالی ها در 15 بازی اخیر تنها یک بار شکست خورده اند و اتفاقاً آن یک شکست در مصر در حضور کی روش رقم خورد. آنها و مصر به طور ناگهانی به دشمنان قسم خورده تبدیل شدند و سه بازی مهم را انجام دادند (فینال جام ملت های آفریقا و مقدماتی جام جهانی).

اگرچه نتیجه بازی امروز با سنگال نمی تواند معیار خوبی برای قضاوت تیم ملی باشد، اما در عین حال نباید فراموش کرد که اسکوچیچ چه بهای سنگینی را برای باخت در دیدار دوستانه مقابل الجزایر پرداخت. کی روش هرگز اشتباه اژدها را مرتکب نخواهد شد و با قدرت کامل و احتمالا با ترکیبی متفاوت از دیدار اروگوئه به مصاف قهرمان آفریقا می رود تا اعتماد به نفس او و سربازانش را هر چه بیشتر افزایش دهد.

انتهای پیام