عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای اینکه بتوانید خواب با کیفیت و کافی داشته باشید، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

به گزارش سرگرمی برای همه، فرادیک او نوشت: خواب خوب می تواند بهره وری، شادی، تصمیم گیری های خوب و ایجاد ایده های جدید را افزایش دهد. برعکس، تحقیقات ارتباط مستقیمی را بین کمبود خواب و عدم عملکرد در محل کار نشان می دهد. برای اینکه بتوانید خواب با کیفیت و کافی داشته باشید، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

مشکلات زیر خواب شما را خراب می کند:

تمرینات ورزشی را ادامه ندهید

مطالعات نشان داده اند که ورزش صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه شما را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه می کند.

آخر شب غذا خوردن

اگر یک وعده غذایی سنگین بخوریم و بلافاصله به رختخواب برویم، خواب ما به اندازه کافی ترمیم کننده نخواهد بود زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن غذا در طول روز به کاهش رفلاکس اسید که یکی از دلایل اصلی بد خوابی است کمک می کند.

استراحت نکردن قبل از خواب

هنگامی که استرس در طول روز افزایش می یابد، خوابیدن در شب تقریبا غیرممکن می شود. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و دور کردن ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی ها فکر می کنید. یک راه این است که هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

کار با گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه نمایش LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که مطالعات نشان داده است می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

در رختخواب کار کنید

نور لپ تاپ از ترشح ملاتونین نیز جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. همچنین کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق جای کار است نه برای خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر خواهد بود.

نوشیدن قهوه در عصر یا شب

وقتی انرژی در محل کار کم است، خوردن یک فنجان قهوه دیگر وسوسه انگیز است، اما این می تواند بعدا شما را بیشتر خسته کند. شش ساعت طول می کشد تا اثرات کافئین از بین برود، که می تواند به طور جدی خواب را مختل کند.

خواب در نور

به هیچ وجه نباید در اتاق خواب نور وجود داشته باشد. چه نور چراغ کنار جاده ای که از پرده رد می شود و وارد اتاق می شود، چه نیروی سوسو زدن تلویزیون و تلفن. همه این نورها با خواب ترمیمی و عمیق تداخل دارند.

آخر هفته ها بیشتر بخوابید

برای اکثر مردم، معمولاً بین میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید تفاوت زیادی وجود دارد، اما خواب بیشتر در آخر هفته، ساعت بدن شما را وارد فاز خواب جدیدی می‌کند و این چرخه دوباره تغییر می‌کند. روزهای کاری. بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اختلاف نظر

یک برنامه خواب منظم از جهات دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش را از ذهن سلب می کند. شما باید این را درک کنید و برای خوابیدن برنامه ریزی کنید. دوش آب گرم قبل از رفتن به رختخواب استرس کل روز را از بین می برد.

نادیده گرفتن احساسی که نسبت به کارتان دارید

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه های فرسودگی شغلی، کم خوابی است. افرادی که استرس کاری بالایی دارند در هنگام خواب نیز نگران مسائل کاری هستند. اگر علائم فرسودگی ناشی از کار خود را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خواب ارزشمند خود خواهید پرداخت.

منبع: Business Insider

انتهای پیام