عمومی

رخ نوی کارلوس کی‌روش – سرگرمی برای همه

روزنامه سرگرمی برای همه گزارش می دهد همشهری پس از مصاحبه انتقادی یحیی گل محمدی درباره حضور طولانی مدت ملی پوشان در اردوی ارزیابی فنی و توانبخشی تیم ملی، بسیاری انتظار پاسخ قاطع و قاطع کارلوس کی روش را داشتند. یحیی معتقد بود بازیکنان نباید چهار روز در اردوی تیم ملی باشند و در واقع رابطه آنها را با برنامه تدارکاتی باشگاه قطع می کند. اگر اوضاع مثل قبل بود، کی‌روش به این کامنت تند واکنش نشان می‌داد، دشمن خیالی جدیدی برای خود و تیمش ایجاد می‌کرد، 24 ساعت با یحیی مصاحبه می‌کرد و اگر هم می‌خواست می‌کرد: نمی خواستم حساب کنم چند روزی است که بازیکنان تیم ملی شاغل در لیگ برتر در اردو بودند، کم کردن مدل داخلی کارلوس کی روش 2022 با رویکرد خود همه را شگفت زده کرد. او نه تنها علیه یحیی موضع نگرفت، بلکه حتی انتقاد منطقی مربی را پذیرفت و تعداد روزهای استفاده از لباس تیم ملی در اردو را به سه روز کاهش داد. او در پاسخ به انتقادات چند مدیر لیگ برتری هیچ انتقادی نداشت و حتی از اقدامات همه باشگاه ها در سپردن ستاره های خود به تیم ملی برای بهبودی تمجید کرد.

این کارلوس کی روشی نیست که در فوتبال ایران می شناسیم. این کارلوس کی روش نیست که هشت سال اولین و آخرین تصمیم گیرنده تیم ملی بود. طبق همه چیز او با بازگشت به فوتبال ایران یک احیای اخلاقی بزرگ را تجربه کرد. حالا مربیان را تحمل می کند و هر جمله انتقادی را با 10 جمله انتقادی جواب نمی دهد. کی روش برای جنگ به فوتبال ایران برنگشت و حالا این واقعیت در رفتار او مشخص است.

همان طور که می دانستیم او به طور ناگهانی بازیکنان تیم ملی پرسپولیس را از اردوی برون مرزی این تیم اخراج خواهد کرد. و این فقط به این دلیل است که برونکو به عدم آمادگی و اضافه وزن آنها در اردو اعتراض کرد. کی روشی آشنای ما بیشتر از تیم های رقیب درباره برونکو صحبت می کرد و هر مصاحبه با او را روایت می کرد. کیروشی که می شناختیم مدام اظهارات می کرد و از کلمات مار و عقرب استفاده می کرد. کی روشی که می شناسیم مدام با فضای منفی دست و پنجه نرم می کرد و حتی دستیاران ایرانی خود را به دلیل عدم همکاری در مصاحبه با مخالفان اخراج کرد. سپر را روی زمین گذاشت و شمشیر خود را به ایران نیاورد. کی روش اعتراف کرد که به خاطر تیم ملی فرصت حضور در چهارمین جام جهانی را تجربه می کند و ظاهراً این بار به هیچ قیمتی نمی خواهد این فرصت به نفرت و خصومت آغشته شود. او دیگر با تمام دنیا سر جنگ ندارد و با ژستی مسالمت آمیز به فوتبال ایران بازگشته است.

چهره جدید کارلوس کی روش شاید دوران اقامت او در مصر و کلمبیا باعث این تغییر شده است. در دو کشور جدید، او برای حمایت ایران ارزش بیشتری قائل شد. کی روش در مصر و کلمبیا منتقدان زیادی داشت و به ندرت مورد حمایت رسانه ها قرار می گرفت. او هرگز به اندازه ایران در بین فوتبالدوستان این دو کشور محبوبیت نداشت. دو تلاش ناموفق برای صعود به جام جهانی در دو نقطه جهان، شاید همین تغییر رفتار کی روش. شاید شرایط خاص حضور روی نیمکت تیم ملی جایگاه کی روش را تغییر داد. او به خوبی می داند که نقش خود را در صعود ایران به جام جهانی ایفا نکرد و قدمی در این راه برنداشت. او در شرایطی جایگزین اسکوچیچ شد که سرمربی کروات بهترین نتایج را با تیم ملی کسب کرده بود. شاید همین شرایط خاص باعث شده که نگاه کی روش به فوتبال ایران تغییر کند. او دیگر فوتبال ایران را متعلق به خودش نمی داند و به فوتبال ایران از جایگاه بالایی نگاه نمی کند.

این تغییر در رفتار آقای سی کیو می تواند مقدمه ای برای جام جهانی رویایی برای ایران باشد. حالا که مسیر تغییر کرده، شاید سرنوشت فوتبال ایران تغییر کند و تیم ملی وارد مرحله حذفی جام جهانی شود. اولین صعود تاریخ دقیقا همان چیزی است که ما از جام جهانی قطر می خواهیم. تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی که می تواند برای همیشه در کنار تیم ملی و هوادارانش بماند. ایران این بار بدون مبارزه وارد جام جهانی می شود. کی روش به خوبی می داند که رختکن تیم ملی آماده ایجاد تفرقه است. او به وضوح می داند که اگر به اختلافات تکیه کند، باعث فروپاشی بزرگی در تیم می شود. او بهتر از هرکسی حساسیت شرایط را درک می کند و نگران وضعیت تیم ملی است. هیچ کس نمی داند چقدر طول می کشد تا تغییر محسوسی در رفتار مربی ایجاد شود. آیا کی روش حتی در صورت قهرمانی در جام جهانی نیز این ویژگی های جدید را حفظ خواهد کرد یا به همان تخت و جایگاه خیالی قبلی بازخواهد گشت؟ الان وقت فکر کردن به این موضوع نیست. در حال حاضر باید از تغییر کارلوس لذت ببرید و این مربی را در فرم جدیدی تماشا کنید.»

انتهای پیام