عمومی

پایان یک کاپیتان – سرگرمی برای همه

“اشکان دژاقت نیز به بازیکنان تیم ملی پیوست که رسماً نگفتند ، اما در روند جوانان کنار گذاشته شدند. دژاگا در طول 7 سال حضور خود در تیم ملی ایران 59 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند. ”

به گزارش سرگرمی برای همه ، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: او یکی از اولین ستاره های به اصطلاح ترکیبی فوتبال ایران بود که با بازی در تیم ملی ایران تحت تأثیر کی روش موافقت کرد.

شاید فکر کنید هنوز زود است ، اما اولین بازی دژاگا برای تیم ایران به حدود یک دهه پیش برمی گردد. هنگامی که او در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 مقابل قطر در 8 اسفند 90 در ورزشگاه آزاد بازی کرد و دو گل به ثمر رساند ، بسیاری از هواداران را خوشحال کرد. اشکا با آن چهره خاص و منحصر به فرد فوتبالیستی خوش قلب و سهل انگار بود ، به همین دلیل در بین هواداران فوتبال ایران شهرت زیادی پیدا کرد. با این حال ، ثروت او در فوتبال در طول این سالها کاهش یافته است و اکنون انتخاب نهایی بازیکن برای ادامه بازی این روند را تسریع کرده است. خبرها این است که اشکان دژوگ برای فصل آینده با الشحانیه قطر به توافق رسیده است. تیمی که حتی در لیگ ستارگان قطر حضور ندارد در سطح پایین تری فعالیت می کند. در این مدت صحبت های زیادی مبنی بر حضور دژاگه در تیم لیگ برتر ایران به ویژه استقلال مطرح شده بود اما انتخاب غیرمنتظره او در فوتبال قطر همه چیز را تمام کرد. این می تواند به کار ستاره 35 ساله فوتبال محبوب ایران پایان دهد.

فوتبال باشگاهی ؛ انتخابات اشتباه

احتمالاً اگر اشکان دژاهان به یکی از پیشنهادات ایرانی خود پاسخ مثبت می داد ، حداقل در کانون توجه قرار می گرفت آخرین سالهای دوران بازیگری او چندان سوت زده نبود. گفته می شود مهمترین عامل اختلاف دژاگا با مشتریانش امضای قرارداد دلار بود. سرانجام ، انتخابات الشحانیه نشان داد که نگرانی های مالی اشکان قوی است ، زیرا او به راحتی فرصت ایجاد درآمد بیشتر را از دست نمی دهد. واقعیت این است که باشگاه دسته دوم الشحانیه قطر چیزی به فوتبال دژاگا نخواهد افزود. شاید با بازی در مسابقات قهرمانی ایران بتواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند اما در نهایت تصمیم متفاوتی گرفت. البته این اولین بار نیست که دژاگان در بحث انتخاب تیم اولویت را به پول می دهد. متأسفانه بزرگترین اشتباه او در این بازی این بود که بعد از جام جهانی 2014 فولام را ترک کرد و به قطر العربی پیوست. گزارش شده است که اشکا سالانه 4 میلیون دلار برای بازدید از العرب دریافت می کرد. این رقم قابل توجهی بود ، اما دژاگا را مجبور کرد جوانان خود را در لیگ های سطح بسیار پایین بسوزاند. بعدا ، اشکا سعی کرد با حضور در “وولفسبورگ” و “ناتینگهامفارست” به بالاترین گروه فوتبال اروپا بازگردد ، اما دیگر دیر شده بود. در آلمان و فعالیتهای وی در بریتانیا موفقیت آمیز نبود ، بنابراین بعداً تصمیم گرفت با 700،000-800،000 دلار در سال به تراکتور بپیوندد (بر اساس شایعات غیر رسمی) و به عنوان بخشی از پروژه بلندپروازانه محمدرضا زن آنوزی نامگذاری شود. با این حال ، همانطور که می دانید ، این پروژه موفقیت چشمگیری نداشت ، تا کنون نوبت به دژاگین است که به لیگ دسته دوم فوتبال قطر منتقل شود.

فوتبال ملی ؛ بازنشستگی غیر منتظره

در سطح ملی ، تاریخ برای دژاگا به همان اندازه تلخ بود. اشکا قبل از جام جهانی 2018 و حتی جام ملت های آسیا 2019 با تیم ملی بود ، اما پس از تغییرات در تیم ملی به ارتش اعزام نشد. هنگامی که نام دژاگا در اولین لیست اعلام شده توسط Dragan و u i ichi نیامد ، بازیکن به شدت به عدم حضور وی واکنش نشان داد ، اما مربی کروات تصمیم گرفت یکی از کاپیتان های تیم ملی را برکنار نکند. هرچه جلوتر می رویم ، دقت این تصمیم روشن تر می شود. به خصوص که به خاطر ترافیک عناصر مهاجم تیم ملی جایی برای آشخان وجود ندارد. با این حال ، او به بازیکنان تیم ملی پیوست که به طور رسمی چنین چیزی را اعلام نکردند ، اما در روند جوانان کنار گذاشته شدند. دژاگا در طول 7 سال حضور خود در تیم ملی ایران 59 بازی انجام داد و 11 گل به ثمر رساند. “

انتهای پیام: